Uartic Læra-instituttet

Læra-instituttet vil fornye og revitalisere UArctic Circumpolar Studies-programmet.

​​​Budsjett: 249 000
Start-/sluttdato: 01.08.2022 - 31.08.2023
Institusjoner tilknyttet prosjektet: Nord universitet, Lakehead Universitet, Trent Universitet, Universitet of Northern British Columbia, University of Alaska, Yukon Universitet, Yakut state Agricultural Academy

Forskere ved FSV:

• Astri Dankertsen

Sammendrag:

Læra Institute for Circumpolar Education (Læra Institute) ble etablert i 2020 for å støtte og styrke kapasiteten til UArctic-medlemmer til å levere lokalt hensiktsmessige og pedagogisk høykvalitets Circumpolar Studies-programmer, uten å gå på bekostning av deres egen akademiske fleksibilitet. Læra-instituttet vil fornye og revitalisere UArctic Circumpolar Studies-programmet, ikke ved å oppdatere sentralt planlagte læreplaner, men ved å utvikle og vedlikeholde en ny «best-practice baseline» for sirkumpolare studier.