Studentorganisasjonen i Bodø

Studentorganisasjonen i Bodø (SOB) er studentene i Bodø sin egen interesseorganisasjon. Vi jobber hver dag for at du skal få en best mulig studenthverdag.

Studentorganisasjonen holder til ved Alexandria der vi har tre kontorer. Kom gjerne innom, døren er alltid åpen for deg som student!

​Som ny student så finnes det mange muligheter til å prøve ut nye ting i løpet av studietiden. Studentforeningene og våre tilknyttede organisasjoner har alltid plass til deg som vil være med på å skape aktivitet for medstudentene. Enten det er en fotballturnering, kor, temafest eller spillkveld finnes det en studentorganisasjon for deg!

Studentforeningene

Hvert fakultet har sin egen studentforening. Studentforeningene arrangerer blant annet mye av det faglige og sosiale som skjer utenfor ordinær undervisning, samtidig som de arbeider for at du som student skal trives på ditt fakultet.

Finn din studentforening i listen under:

Eureka StudentforeningFakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
HHS – Handelshøgskolens Studentforening NordHandelshøgskolen
NuglaFakultet for biologi og akvakultur
Studentforeningen InterFakultet for samfunnsvitenskap
Studentforeningen PulsFakultet for sykepleie og helsevitenskap

Studenttinget

Studentorganisasjonen i Bodø har ansvaret for å arrangere Studenttinget fem ganger i løpet av studieåret. Her diskuteres saker som angår studentene, for eksempel hva SOB skal arbeide med, midler til arrangementer eller hvem som skal være ansvarlig for UKA eller fadderperioden. Studenttinget er åpent for alle studenter og hver studentforening har sine egne representanter med stemmerett.

​Hvis du ønsker å være med å påvirke – ikke nøl med å ta kontakt med din studentforening!​​​