
Ein av fem slit: Omtrent ein av fem elevar i grunnskulen slit med lesing og skriving. Nord universitet opplever no rekordhøg søking til spesialpedagogiske studiar. Foto: Bjørnar Leknes
– Dette er utruleg gledeleg! Vi ser at stadig fleire forstår kor viktig denne kompetansen er – ikkje berre for skulen, men for heile samfunnet, seier Anne Marit Valle, professor i spesialpedagogikk ved Nord universitet.
Tala frå lokalt opptak (sjå tabell nedst i artikkelen) viser at interessa for spesialpedagogikk og logopedi skyt fart. Berre til dei vitskaplege masterprogramma har 305 studentar valt Nord som sitt førsteval.
– Det er eit klart signal om at vi har treft ei nerve i samtida. Behovet for spisskompetanse innan spesialpedagogikk og logopedi er stort, seier professor og studieprogram-ansvarleg Natallia Hansen.
Kunnskap som set spor
Ifølgje Utdanningsdirektoratet strevar om lag éin av fem elevar i grunnskulen med lesing og skriving.
Ved Nord universitet har ein bygd opp sterke fagmiljø sidan oppstarten av mastergradutdanninga i 2005. Professor Valle har vore med heile vegen, og ho opplever at studentane i dag er spesielt motiverte:
I ei verd prega av uro og ulikskap, vel dei å utdanne seg innanfor eit felt som handlar om inkludering, mangfald og menneskeverd. Det er både rørande og viktig.
Anne Marit Valle
– Mange av dei tek bevisste verdival. I ei verd prega av uro og ulikskap, vel dei å utdanne seg innanfor eit felt som handlar om inkludering, mangfald og menneskeverd. Det er både rørande og viktig, seier ho.

Ho understrekar at det ikkje berre handlar om teori.
– Studentane våre er tett på praksis, og mange får jobbtilbod allereie før dei er ferdige. Dei går til stillingar i skule, barnehage, PPT, Statped og andre delar av hjelpeapparatet. Det gjer at utdanninga har både fagleg djupn og direkte relevans, seier Valle.
Ein stille revolusjon i utdanninga
I ei tid der mange ropar etter meir spesialisert kompetanse i skulen, peikar Hansen på at Nord universitet har jobba målretta for å møte behova.
– Vi utdannar spesialpedagogar og logopedar som ikkje berre kan faget, men òg ser enkeltmennesket. Det er ein stille revolusjon i korleis utdanning og støtte til elevar blir tenkt, seier ho.
Hansen trur òg populariteten handlar om ei større samfunnsforståing blant studentane:
Det er ikkje berre eit karriereval - det er eit verdibasert val.
Natallia B. Hansen
– Dei vil gjere ein forskjell. Det er ikkje berre eit karriereval – det er eit verdibasert val, seier ho.

Vil bidra i klasserommet – og i samfunnet
Det er med stoltheit fagmiljøet ved Nord no tek imot årets rekordhøge søkjartal. For professor Valle handlar det om meir enn statistikk.
– For å stå i klasserommet og verkeleg ivareta alle elevar – uansett behov – må du ha spesialpedagogisk kompetanse. Det gir deg tryggleik og handlingsrom, anten du er kontaktlærar eller rådgivar, seier ho.
Ho legg til:
– Det er ei gåve å få bidra til at fleire barn og unge blir sett og møtt på ein god måte. Og det er nettopp dette studentane våre er motiverte for.
Studieprogram | 1. prisøkjarar |
---|---|
Spesialpedagogikk, Bodø (master) | 106 |
Logopedi, Bodø (master) | 112 |
Spesialpedagogikk, Levanger (master) | 87 |
Spesialpedagogikk 2, for 1.-10. trinn, nettbasert | 205 |
Spesialpedagogikk 1, for 1.-10. trinn, nettbasert | 408 |
Spesialpedagogikk - ulike lære- og funksjonsvanskar, Nesna | 32 |
Spesialpedagogikk, matematikkvanskar Levanger | 89 |
Spesialpedagogikk 1, 8.-13. trinn, nettbasert | 200 |
SUM | 1239 |