–Opplever studiet som ekstremt relevant

Student Adrian Markussen Hansen
–Opplever studiet som ekstremt relevant
Masterstudent Adrian Markussen Hansen (35) jobber som statsautorisert revisor i KPMG i Bodø. Han har noen spennende år bak seg i det han slett ikke ser på som et grått og kjedelig yrke.

Denne artikkelen er over ett år gammel.

–Jeg er så heldig at jeg jobber i en teknologidrevet og framoverlent bransje, og det er nettopp den stadig pågående fornyelsesprosessen som gjør at et bredere teorigrunnlag er gull verd, sier Adrian.

Gjennom forelesninger får han satt regnskaps- og revisjonsteori i en praktisk kontekst.
 –Som studenter har vi tilgang til et fagmiljø bestående av høyt respekterte navn i bransjen, samt svært dyktige akademikere. Vi får god kjennskap til det overordnede rammeverket, både nasjonalt og internasjonalt, som ligger til grunn for regnskap og revisjonsbransjen. Dette gjør oss godt forberedt på å se det store bildet og helheten i et selskap, noe som er en helt sentral kompetanse i bransjen, sier Adrian.

Han setter stor pris på forelesere som sitter på de gode historiene fra den virkelige revisjonsverden, og på den måten etablerer knaggene som teorien henges på, selvsagt med solid akademisk forankring.

–Med en master i boks er jeg klar for revisjonens digitale gullalder, og får med meg en ballast som gjør at jeg vil være rigget for å stå støtt når det stormer, sier Adrian Markussen Hanssen, sikker på at revisjonsbransjen vil ha stort behov for flinke folk med relevant utdanning i lang tid fremover.

Master i Regnskap, revisjon og bærekraft

Studiepoeng: 120
Studiested: Bodø
Studieform: Heltid
Opptakskrav:  Les mer om opptakskrav på studieprogramsiden.

Gå til studieprogramsiden​