Digitalisering – hvilke fagområder kan vi utvikle på Nord?

Digital teknologi påvirker en rekke av fagområdene på Nord universitet, og vil gjøre det enda sterkere framover. Digitalisering må inn i som tema studieprogrammene og i forskningsprosjektene. Vi på Nord bør bygge mer kompetanse på dette området. Da er det veldig bra at noen av universitetets fagmiljøer allerede er i gang med det.

Arrangementet om digitalisering har som formål at vi alle skal bli litt bedre kjent med de områdene der vi jobber med digitalisering – både de som har jobbet lenge og mye med dette, og de som er i startgropa. Når vi vet om hverandre, finnes det kanskje også noen muligheter til å lage noen felles prosjekter på tvers. Kanskje spillteknologikompetansen kan finne sammen med e-helsekompetansen eller kompetansen på digital markedsføring? Kanskje simuleringskompetansen på trafikk, helse og beredskap kan dra nytte av hverandres kompetanse? Kanskje Nord universitets nyetablerte teknologisatsing Techlab AS kan være nyttig for de som driver med maskinlæring innen finans eller de som jobber med digitale løsninger for helsesektoren? Hva vil en eventuell framtidig visualiseringslab kunne bety for mediemiljøet?

Arrangementet er åpent for ansatte ved Nord. Hvis du vil ha lunsj, må du melde deg på.

Velkommen v/ Gøril Ursin
Dette vil regionene med «det digitale» v/Håvard Sørli, Tindved Kunnskapshage
Digitalisering – dette er jeg opptatt av
8 korte presentasjoner (pitcher) fra relevante fagmiljøer ved Nord
Pause m/ lunch
Teknologiinfrastruktur – hvordan kan det bidra til Nord sine faglige prosjekter
Kay Tomas Bertheussen, Techlab AS
Håvard Sørli, Tinved Næringshage
Diskusjon og idemyldring – hvordan kan vi være nyttige for hverandre
Den nordiske vintersportskonferansen 2024
17.19. apr. 2024

Den nordiske vintersportskonferansen 2024

Meråker
13:00
12:00
Velkommen til den femte, nordiske vintersportskonferansen i Meråker, 17. - 19. april 2024.
Disputas: Charles Patrick Lavin
Disputas
19. april 2024

Disputas: Charles Patrick Lavin

Auditorium Petter Thomassen (A5), Nord universitet, Bodø
10:15
15:00
Ph.d.-kandidat Charles Patrick Lavin skal holde prøveforelesning og disputas for graden Philosophiae doctor (Ph.d.) ved Fakultet for biovitenskap og akvakultur, Nord universitet.
Nord Cup 2024
19.20. apr. 2024

Nord Cup 2024

Mørkved idrettspark
16:00
23:00
Er du klar for studieårets største begivenhet? 450 studenter fra hele Nord universitet møtes for å konkurrere i idrett og bygge felles kultur i Bodø.
Øvelse Nord: Leverandørutstilling
Øvelse Nord
22.23. apr. 2024

Øvelse Nord: Leverandørutstilling