Studentbyen Bodø: hvordan får vi det til?

På Innsikt i mai utforsker vi hva som skal til for at Bodø kan bli bedre kjent som en universitets- og studentby.

To hundre år etter at Bodø ble grunnlagt ble Nord universitet etablert. Det er ikke lenge siden Bodø kun hadde en lærerhøgskole og nå skjer det en rivende utvikling i hele byen og "ute på" Mørkved. Nordområdesenteret og store prosjekter som Blått Bygg og Øvelse Nord har blant annet vært med på å posisjonere Nord universitet kjent som en sterk fagorganisasjon. Studentinord planlegger nytt studenthus i sentrum og Universitetet i Tromsa har etablert campus i bykjernen.

Likevel har vi enda en vei å gå for å bli kjent som en studentby.

Hva har Bodø å tjene på å være en studentby, og hva betyr det egentlig å være det? Handler det om studentpriser? Studentboliger? Tilgjengelighet og busspriser? Arbeidsinkludering? Eller er det fritidsaktiviteter og studentfellesskap som er det aller viktigste?
På innsikt i mai utforsker vi hva som skal til for at Bodø kan bli bedre kjent som en universitets- og studentby.

Innledere

• Hva er en merkevare? // ByNorth
  • Fra Høgskolen i Bodø til Nord Universitet // Steinar Aas
  • Sentrums nye studenthus // Kristian Brunsvik Olsen - Studentinord

Panelsamtale

• Håvard Dragland (Studentorganisasjonen i Bodø, Nord universitet)
  • Arve Pedersen (Hundholmen Byutvikling)
  • Terje Fallmyr (Universitetet i Tromsø)
  • Kristian Brunsvik Olsen (Studentinord)

Øvrige deltakere annonseres så snart alle er bekreftet.

Om Innsikt

Innsikt Bodø er en nettverksarena for næringsliv, offentlig ansatte, politikere, studenter, gründere, frivillige organisasjoner og andre som er engasjerte i by- og næringsutvikling i Bodø og omegn. Innsikt er en godt etablert arena, som løfter ulike dagsaktuelle temaer i regionen opp til diskusjon en gang i måneden.

Arrangører

Bodø Kommune, Bodø Næringsforum, Bodøregionens Utviklingsselskap, Innovasjon Norge Nordland, NHO Nordland og Nord Universitet.

Øvelse Nord: Åpent kveldsseminar
Øvelse Nord
23. april 2024

Øvelse Nord: Åpent kveldsseminar

Norsk luftfartsmuseum, Bodø
18:30
20:30
Øvelse Nord ønsker velkommen til kveldsseminaret "Norge og det nye NATO: Sivil-militær beredskap i nord".
Kurs i EndNote 21
Kurs bibliotek
24. april 2024

Kurs i EndNote 21

12:00
14:00
Påmelding Kurs i EndNote 21 som holdes 24. april
Referering og kildehåndtering: Praktiske ferdigheter
Kurs bibliotek
24. april 2024

Referering og kildehåndtering: Praktiske ferdigheter

12:15
13:00
Kurset gir en innføring i hvordan du vurderer og bruker en kilde på en god måte, og vi diskuterer når og hvordan du skal referere korrekt.