The Impact of Global Change on the Environment, Human and Animal Health

​​​​​​​​​​​​​​​​Nord universitet og Universitetet for veterinærmedisin og farmasi i Košice inviterer til den tredje internasjonale samarbeidskonferansen om global endring.

Konferansen​ avholdes 13-16. juni 2023 i Košice, Slovakia.​​

Det er gratis for studenter å delta på konferansen på nett - meld deg på via lenken til høyre!

Arrangementet er et resultat av et mangeårig partnerskap og felles innsats fra universitetene som fungerer som viktige samfunnsaktører for å svare på de vanskelige utfordringene menneskeheten har møtt de siste tiårene.

Den første samarbeidskonferansen om global endring ble arrangert i Košice, Slovakia i 2017 med økonomisk støtte fra Island, Liechtenstein og Norge gjennom EØS og Norway Grants. To år senere ble det fulgt av konferansen “NordGlobal 2019” i Bodø.

For tredje gang vil arrangementet være en internasjonal og tverrfaglig plattform for å dele aktuell kunnskap, utveksle erfaringer og bygge partnerskap og vitenskapelige nettverk.

Programmet dekker tre tema:

1. Effekten av global endring på menneskers og dyrs helse
2. Effekten av globale endringer og klimaendringer på miljøet
3. Effekten av globale endringer og klimaendringer på vannressurser og luft​

Samarbeidspartnere:

University of Veterinary Medicine and Pharmacy in Košice, Slovakia
Fakultet for biovitenskap og akvakultur, Nord universitet
State Veterinary and Food Administration of the Slovak Republic
Institute of Postgraduate Education of Veterinary Surgeons, Slovakia
European Food Safety Authority – National Focal Point in Slovakia

Konferansen mottar tilskudd fra Island, Liechtenstein og Norge gjennom EØS og Norway Grants som en del av initiativet “IGC - Joint Scientific Conference on Global Change”.

Huskonsert som kan endre livet
Studentarrangement
26. april 2024

Huskonsert som kan endre livet

Røstad scene, campus Levanger
11:30
12:15
Avslutningskonsert for faglærer musikk med boklansering fra grunnskolelærerstudentene!
Disputas: Dhurba Adhikari
Disputas
2. mai 2024

Disputas: Dhurba Adhikari

Auditorium Petter Thomassen (A5), Nord universitet, Bodø
10:15
15:00
Ph.d.-kandidat Dhurba Adhikari skal holde prøveforelesning og disputas for graden Philosophiae doctor (Ph.d.) ved Fakultet for biovitenskap og akvakultur, Nord universitet.