Nordisk konferanse i sosialt arbeid: "Social Work in Changing Times – Challenges and New Opportunities"

FORSA – foreningen for forskning i sosialt arbeid – har lagt sin nordiske konferanse til Bodø 14. - 16. juni 2023

Konferansen, som arrangeres i samarbeid med «Nordic Association of Schools of Social Work» (NASSW), ventes å samle mellom to og tre hundre forskere og fagfolk fra de nordiske landene – og fra andre deler av verden.

Det finnes FORSA-foreninger i alle de nordiske landene. Den nordiske konferansen arrangeres annet hvert år, og sirkulerer mellom landene. Og nå er turen endelig kommet til Bodø. Nord universitet er arrangør i samarbeid med FORSA-Norge og NASSW.

– Dette ser vi virkelig fram til, sier Øystein Henriksen og Asgeir Solstad, som er hhv. styremedlem og styreleder i FORSA-Norge.

De to er ellers ansatte ved Fakultet for samfunnsvitenskap, og har forsket og arbeidet med utdanninger i sosialt arbeid ved Nord universitet i snart tretti år. Arbeidet med konferansen vil engasjere hele det sosialfaglige miljøet ved Nord universitet. Foreløpig er en programkomite i sving, hvor Ann Torill Tørrisplass, Hanne Thommesen og Yan Zhao er medlemmer sammen med Henriksen og Solstad, og Ingunn Barmen Tysnes fra NASSW.

– Det blir flott å samle så mange kolleger fra andre land her for å drøfte utfordringer faget vårt står overfor. Konferansen, som foregår på engelsk, har tittelen Social Work in Changing Times – Challenges and New Opportunities. Vi mener dette er en riktig tittel for å fange de store endringene og utfordringene vi ser i verden i dag, og for faget vi er opptatt av, sier Henriksen og Solstad.

Konferansen er en vitenskapelig konferanse, hvor deltakere inviteres til å sende inn abstracts, som vil bli vurdert for presentasjon i ulike «workshops» under konferansen. Konferansen vil for øvrig ha en egen nettside hos «Atlantic Mice TIBE» som er teknisk samarbeidspartner for konferansen.

Mer informasjon:

>> Se program, viktige datoer og informasjon om registrering (atlanticmice.eventsair.com).

Den nordiske vintersportskonferansen 2024
17.19. apr. 2024

Den nordiske vintersportskonferansen 2024

Meråker
13:00
12:00
Velkommen til den femte, nordiske vintersportskonferansen i Meråker, 17. - 19. april 2024.
Disputas: Charles Patrick Lavin
Disputas
19. april 2024

Disputas: Charles Patrick Lavin

Auditorium Petter Thomassen (A5), Nord universitet, Bodø
10:15
15:00
Ph.d.-kandidat Charles Patrick Lavin skal holde prøveforelesning og disputas for graden Philosophiae doctor (Ph.d.) ved Fakultet for biovitenskap og akvakultur, Nord universitet.
Nord Cup 2024
19.20. apr. 2024

Nord Cup 2024

Mørkved idrettspark
16:00
23:00
Er du klar for studieårets største begivenhet? 450 studenter fra hele Nord universitet møtes for å konkurrere i idrett og bygge felles kultur i Bodø.
Øvelse Nord: Leverandørutstilling
Øvelse Nord
22.23. apr. 2024

Øvelse Nord: Leverandørutstilling