Studiestart for grunnskolelærerutdanning 5-10, samlingsbasert

Velkommen som student ved Nord universitet 2025. Her er det du trenger å vite om studiestart.

Etter at du har takket ja til studieplass er det viktig at du:

  1. aktiverer studentkontoen din
  2. semesterregistrerer deg
  3. følger sjekklisten under

Offisiell åpning og oppmøte

  • Søndag 10. august - for dem som ønsker og har mulighet

    • Kl. 15:30 – 17:30 Pre-study BBQ: Vi ønsker alle nye studenter velkommen til Bodø. Vi fyrer opp grillen og byr på gratis grillmat i bakgården av universitetet (kalt «Gryta»). Arrangementet er gratis og krever ingen påmelding. Her får dere muligheten til å møte andre nye studenter og faddere.

    Mandag 11. august - for dem som ønsker og har mulighet

    • Kl. 11:30 – 14:00 Studieåpning, campus Bodø: Fakultet for lærerutdanning og kunst – og kulturfag (FLU) møtes til studieåpning kl. 11:30 i A14 Petter Dass. Søk opp rommet i MazeMap. Du får møte ansatte, studentsamskipnaden og linjeforeningen Eureka. Eureka organiserer faddergruppene, og ønsker du å være med i en faddergruppe, og ikke har vært i kontakt med Eureka tidligere, anbefaler vi at du møter her, så vil de hjelpe deg.

    • Kl. 12:00 – 12:30 går vi videre til enkel servering og mingling, før vi deltar på felles studieåpning for hele Nord universitet kl. 12:30 i Gryta (bakgården ved hovedkantina). Det vil være stands med ulike foreninger og avdelinger, som kan være greit for deg som student å kjenne til. Velkommen!

    Torsdag 14. august - for dem som ønsker og har mulighet

    • Kl. 12.00 – 14:30 Mørkvedrebusen: Bli med på et av fadderperiodens GØYESTE og mest populære arrangement! Studentinord og Fadderperioden i Bodø arrangerer rebusløp for alle nye og gamle studenter som ønsker å bli bedre kjent med området rundt campus. Maks antall deltakere pr lag er 10 personer. Dersom faddergruppen er større, kan dere dele dere opp i flere lag. Det vil bli servert mat og drikke ved målstreken, og det blir premier til 1-3 plass. Påmelding og mer informasjon kommer på Studentinord sin Facebook-side.

    Mandag 18. august

    • Kl. 09.00-11.00: Velkommen og viktig informasjon til programstudentene. Sted: A14 Petter Dass.

    • Kl. 11.00-12.00: Lunsj.

    • Kl.12.15-16.00: Undervisning. Informasjon om hvilken gruppe og i hvilket rom hver student skal møte gis på morgenen samme dag.

Informasjon til deg som student

  • For masterstudiet i grunnskolelærerutdanningen 5-10 kreves det at du leverer politiattest.

  • Timeplanen publiseres i timeplanverktøyet TimeEdit i løpet av sommeren. Velg ditt studieprogram for å finne timeplanen: 

    Etter at du har registrert deg som student og bekreftet hvilke emner du skal ta, vil din individuelle timeplan være tilgjengelig i TimeEdit.​ Vi gjør oppmerksom på at informasjonen i TimeEdit ikke nødvendigvis er fullstendig. Det kan i tillegg bli gitt informasjon om undervisning i andre kanaler. Vi oppfordrer våre studenter til å sjekke Canvas jevnlig.

  • Det er viktig å ha riktig utstyr. All studentene må ha: 

    • PC/Mac/nettbrett med nettilgang 
    • Hodetelefoner/headset med mikrofon 
    • Webkamera

  • Dersom du har spesielle utfordringer eller en helsesituasjon som gjør at du trenger tilrettelegging av studiehverdagen, kan du søke om tilrettelegging. Søknadsfrist: 1. september.