This page is not available in English

Studiestart for grunnskolelærerutdanning 5-10, samlingsbasert

Velkommen som student ved Nord universitet 2024. Her er det du trenger å vite om studiestart.

Etter at du har takket ja til studieplass er det viktig at du:

  1. aktiverer studentkontoen din
  2. semesterregistrerer deg
  3. følger sjekklisten under

Offisiell åpning og oppmøte

  • Mandag 19. august – oppstart kl. 10.00


    10.00 – 10.45

    • Velkommen
    • Informasjon om studieprogram og modell

    10.45-11.30

    • Informasjon om fagvalg, norsk eller matematikk

    11.30 – 12.15

    • Lunsj

    12.15 – 13.00

    • Informasjon fra administrasjon/praksis

    13.00 – 13.45

    • Omvisning

    14.00 – 15.30

    • Bibliotek

    Tirsdag 20. august

    08.15 – 10.30

    • Undervisning PEL

    10:30 – ca 11:30 Åpning av studieåret, Nesna

    • Program
    • Velkommen til nytt studieår, v/rektor Hanne Solheim Hansen
    • Musikalsk innslag, v/Sabotasje
    • Velkommen til Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag, v/dekan FLU Rosemary Kate Martin
    • Velkommen til Nesna, v/ ordfører Nesna kommune, Hanne Davidsen
    • Musikalsk innslag, v/Nesna barnekor
    • Student i Nord v/ Kristian Brunsvik Olsen
    • Studentombud, Hanne Seljesæter
    • Studentorganisasjon Nord, v/studentleder Helgeland, Hanne Elisabeth Arntsen
    • Studentvert, Runa Steiro
    • Musikalsk innslag, v/Sabotasje

    12.15 -15.30

    • Undervisning PEL

    Onsdag 21. august – fredag 23. august

    08.15 - 15.30 (avslutter kl 14.00 fredag)

    • Undervisning

    Aktiviteter på ettermiddager:
    Det vil bli arrangert aktiviteter på ettermiddagstid i oppstarts ukene
    Informasjon om de ulike aktivitetene, og tidspunkt, vil du i løpet av sommeren kunne finne på vår nettside for studiested Nesna.

  • Søndag 11. august

    Kl. 16:00 – 18:30 Pre-study BBQ: Vi ønsker alle nye studenter velkommen til Bodø. Vi fyrer opp grillen og byr på gratis grillmat i bakgården av universitetet (kalt «GRYTA»). Arrangementet er gratis og krever ingen påmelding. Her får dere muligheten til å møte andre nye studenter og faddere. Spørsmål: Kontakt leder for Studentliv, Marthe Aas Hauge. Du finner også informasjon på Studentinord sin Facebook-side.

    Mandag 12. august

    Kl. 11 – 14:00 Studieåpning, campus Bodø: Hele fakultetet møtes til studieåpning kl. 11:00 i A12 Elsa Laula Renberg. Søk opp rommet i MazeMap. Du får møte dekan, studentombud, samskipnaden, linjeforeningen Eureka og fadderne dine. Vi går videre til enkel servering kl. 12:30 – 13:00, før vi deltar på felles studieåpning for hele Nord universitet kl. 13:00 i Gryta (bakgården ved hovedkantina).

    Torsdag 15. august

    Kl. 10 – 14:00 Mørkvedrebusen: Bli med på et av fadderperiodens GØYESTE og mest populære arrangement! Studentinord og Fadderperioden i Bodø arrangerer rebusløp for alle nye og gamle studenter som ønsker å bli bedre kjent med området rundt campus. Maks antall deltakere pr lag er 10 personer. Dersom faddergruppen er større, kan dere dele dere opp i flere lag. Det vil bli servert mat og drikke ved målstreken, og det blir premier til 1-3 plass. Det er også kåring av beste kostyme og beste lagnavn – så her er det bare å ta med seg kreativiteten! Påmelding og mer informasjon kommer på Studentinord sin Facebookside.

    Mandag 19. august

    Kl. 09:15 Studiestart for Grunnskolelærerutdanningen 1 – 7 og 5 – 10, rom A10: Felles oppstart for Grunnskolelærerutdanningen 1 – 7 og 5 – 10. Lunsj kl. 11:00 – 12:00, før det blir undervisning med Janne Vik Lossius i rom 1427. Dagen avsluttes kl. 15:00.

Informasjon til deg som student

  • For masterstudiet i grunnskolelærerutdanningen 5-10 kreves det at du leverer politiattest.

  • Timeplanen publiseres i timeplanverktøyet TimeEdit i løpet av sommeren. Velg ditt studieprogram for å finne timeplanen: 

    Etter at du har registrert deg som student og bekreftet hvilke emner du skal ta, vil din individuelle timeplan være tilgjengelig i TimeEdit.​ Vi gjør oppmerksom på at informasjonen i TimeEdit ikke nødvendigvis er fullstendig. Det kan i tillegg bli gitt informasjon om undervisning i andre kanaler. Vi oppfordrer våre studenter til å sjekke Canvas jevnlig.

  • Det er viktig å ha riktig utstyr. All studentene må ha: 

    • PC/Mac/nettbrett med nettilgang 
    • Hodetelefoner/headset med mikrofon 
    • Webkamera

  • Dersom du har spesielle utfordringer eller en helsesituasjon som gjør at du trenger tilrettelegging av studiehverdagen, kan du søke om tilrettelegging. Søknadsfrist: 1. september. 

  • Studenter som starter på grunnskolelærerutdanninga i Bodø høsten 2024 kan velge om de vil ta utdanninga nett- og samlingsbasert eller som student på campus. Denne videoen gir deg mer informasjon om dette.