Sikkerhet

Antivirus, brukerkonto, pin-kode, Feide-innsyn. Hva skjer når du slutter som student

​​​​​​​Antivirus

  • ​Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no​​​ (student​ innlogging)​​

Aktivere brukerkonto

Før du kan ta i bruk IT-systemene ved Nord universitet, må du aktivere din studentkonto (brukerkonto). For å få aktivert studentkontoen må du oppgi fødselsnummer (11 siffer) og studentnummer. Studentnummeret har du fått på SMS, faktura for semesteravgift eller opplyst på annet vis. Hvis du ikke har fått studentnummer, ta kontakt med Servicetorget. Det tar opptil to timer fra kontoen er aktivert første gang, til den er tilgjengelig for pålogging på datasaler, trådløsnett og tjenestene Fronter, StudentWeb og Office365.

Benytt pc/mac og gå til Selvbetjeningsportal​, velg Aktiver konto. OBS! Du får ikke gjennomført aktiveringen med mobil/nettbrett.

Sperret konto

Kontoen blir sperret hvis du skriver feil passord flere ganger, eller ​hvis passordet er utløpt. Hvis din konto har blitt sp​erret, så skal du benytte Selvbetjeningsportal, velg Glemt passord.

Endre PIN-kode

  • ​Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no​​ (student/ansatt innlogging)

Endre passord

  • Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no​​​ (student/ansatt​​ innlogging)

​Feide

  • ​​Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no (student/ansatt innlogging)

Retningslinjer for bruk av IKT-utstyr for studenter​

  • Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no​​​ (student​ innlogging)​

Tofaktor-autentisering O365 for studenter​

  • Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no​​ (student​ innlogging)​

​Hva skjer ​​når du​ slutter som student

  • ​Infor​​​m​​asjon​ som tidligere lå her finnes nå på ​hjelp.nord.no​ ​(​student​ innlogging)