Forskningsprosjektet «Barnehagelærerutdanningens integrering av samiske perspektiver som synlige og grunnleggende deler av læreplanene.»Intervjuer av et utvalg av studenter, lærere. Dokumentanalyse. NSD Prosjektnr: 60940
ECERA2019 Thessalonoki . Poster 2019. Perspectives on indigenous curricula contents; what may be the further steps to secure and develop a Saami perspective, indigenous knowledge in the ECEC Teacher education. Kristin A. Ø. Fløtten EC Teacher education, Bodø, the Faculty of Education and Arts , Nord University, Norway .
Forskningsprosjektet European Quality Seal (EQS). Part of the European Quality Seal study (EQS)Led by prof Wolfgang Tietze and PädQUIS® gGmbH ,13 participating countries. A survey study for educators, parents, students and administrations.
Prosjektdeltager. Prosjektet i Norge ledes av Elisabeth Bjørnestad. EECERA presentation, 2nd presenter med Ellinor Myrvang. Saami content in teacher education; ECEC-parents view on diversity and indigenous culture as a prerequisite for curricula making.Presenters: Ellinor Myrvang & Kristin A. Ø. Fløtten Nord University , Faculty of Education and Arts, EC teacher programme, Bodø, Norway.
Kulturelt og språklig mangfold i barnehager og skoler i Trøndelag og Nord-Norge.2014-2015. •Prosjektet er en del av Kompetanse for mangfold - et nasjonalt kompetanseløft i regi av Utdanningsdirektoratet (2013-2015).Universitetet i Tromsø – Norges arktiske universitet, Universitetet i Nordland, Høgskolen i Nesna og Dronning Mauds Minne Høgskole i Trondheim. Prosjektleder professor Hilde Sollid ved UiT. Dokumentasjon av praksiser og refleksjoner i barnehager og skoler som allerede har erfaring med flerspråklige og flerkulturelle barn. Flerstedlig teametnografi: Intervju, guided walks, observasjoner, bilder, dokumenter, feltnotater og refleksjonsnotater.
EECERA 2016. Proposal ID: 2168.Integrating Sami perspectives into kindergarten curriculum – opportunities for professionals to share good practice (INDIVIDUAL PAPER PRESENTATION)
KRISTIN A. Ø. FLØTTEN Nord University, Mørkved, , BODØ, Norway
PoMBiN. Samarbeid med Södertörns högskola, pilot . Hvilke praksiser omkring mangfold kommer til uttrykk i barnehagefeltet i nord? (PoMBiN).Prosjektet har som formål å forstå hvordan studenter, barnehagelærerutdannere og øvrige i barnehagefeltet ser på mangfoldsperspektiver i barnehagen og barnehagelærerutdanningen, noe som kan styrke kvalitets- og utviklingsarbeidet i barnehagelærerutdanningen i Norge og Sverige. Eier: Cathrine Bjerknes, partner Kristin A. Ø. Fløtten