Marina Yurievna Prilutskaya

Faggruppeleder
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
Studiested
Bodø
Kontor
Bodø, Hovedbygning 3418
Kompetanseområder
Second language education, Didactics, ELT Teacher Education, English Language, Linguistics, Literature search, Pedagogy, Speech therapy£ Adapted education and Special needs education Division, Research methods, Theory of Science, Continuing and further education, Language development, Intercultural competence, Adapted education

Marina Prilutskaya er faggruppeleder for faggruppen pedagogikk og spesialpedagogikk ved Fakultet for lærerutdanning, kunst- og kulturfag ved Nord Universitet.

Marina er utdannet lærer i russisk språk, litteratur og i fremmedspråk (engelsk). Lærerutdanningen er fra Statens Pedagogiske Universitet i Rostov ved Don, Russland (1999-2004, vitnemål med laud).

Hun har videreutdanning i Montessoripedagogikk og avla i 2015 mastergrad i Kultur og språkfagenes didaktikk (engelsk) ved Høgskolen i Innlandet.

Marina har en doktorgrad i engelskfaglig undervisning fra Nord Universitet (2016-2020). Det overordnede målet med Marinas forskning var å rette søkelyset mot de pedagogiske fordelene ved en flerspråklig tilnærming til engelsk skriveundervisning i norske skoler preget av raskt voksende språklig mangfold blant elevene.

Marina har over 10 års undervisningserfaring på grunnskoler i Norge og Russland.


Marina Prilutskaya holds the position of Head of Division in the Pedagogy and Special Needs Education Division at the Faculty of Education and Arts, Nord University, Norway.

Marina has a BA in Russian language, Russian literature, and English as a foreign language from the Rostov State Teachers' Training University in Russia (1999-2004, Diploma with Honors).

Marina has a MA in Culture and English Language Didactics from Innland Norway University of Applied Sciences (2013-2015).

Marina holds a PhD in English subject teaching from Nord University (2016-2020). The overall goal of Marina's research was to advance the understanding of the role of background languages in ELT in modern language classrooms characterized by rapidly growing language diversity among learners.

Marina has over 10 years of English teaching experience in primary and lower secondary schools in Norway and Russia, both in mainstream and Montessori schools.

Tidligere underviste Marina studenter på lærerutdanningen ved Nord universitet i engelsk lingvistikk og fagdidaktikk og i temaer knyttet til flerspråklighet og transspråking på videreutdanningskurs i norsk som andre språk for lærere som underviser voksne innvandrere.​

For tiden underviser Marina i vitenskapsteori og forskningsmetode på Master i tilpasset opplæring og Master i logopedi.

Øvrige undervisningsoppgaver inkluderer undervisning i emnet PRO9014 Profesjonsvitenskap med vekt på språk, relasjoner og handlinger knyttet til Ph.d. i profesjonsvitenskap ved Nord Universitet.

Marina var studieprogramansvarlig på Master i tilpasset opplæring og hadde ansvar for emner Vitenskapsteori og forskningsmetode Modul 1 og 2 og Forskning og aktuell debatt på Master i tilpasset opplæring.

Marina veileder masterstudenter på Master i tilpasset opplæring.

Marina har vært medlem av Utdanningsutvalget ved Fakultet for lærerutdanning, kunst- og kulturfag. I tillegg har hun vært leder for Studieprogramrådet for Master i tilpasset opplæring, Master i logopedi og Master i praktisk kunnskap.


Marina taught introductory courses in English language pedagogy to students enrolled in teacher training program at Nord University and a continuing professional development course in Norwegian as L2 for in-service teachers working with adult learners.

Her current teaching responsibilities include MA courses in philosophy of science and research design/methodology.

Other teaching assignments include instruction in the course PRO9014 Science of Professions, focusing on language, relationships, and actions. The course is offered as part of the coursework in the PhD in Science of Professions at Nord University.

Marina previously served as the study programme coordinator for the Master in Adapted Education​ programme and as the leader of the advisory board for three MA programmes at Nord University.

Marina's responsibilities include supervision of MA students admitted to the programme Master in Adapted Education at Nord University.

Marina previously served​​ as a member of Education Committee at the Faculty of Education and Arts at Nord University.​

Marina er medlem av forskningsgruppa «Læring i interaksjon på ulike læringsarenaer" ved Fakultet for lærerutdanning, kunst- og kulturfag.

Marinas akademiske interesser inkluderer andrespråksdidaktikk med fokus på flerspråklighet, tospråklig/flerspråklig undervisningsmetodikk, metaspråklig bevissthet, oversettelse og transspråking, interkulturell kompetanse, og sosial læringsteori.

Prosjekt: https://site.nord.no/voices/about/

https://site.nord.no/canopy/project-team/

Marina is a member of the research group "Learning in interaction in diverse settings" at the Faculty of Education and Arts at Nord University.

Marina's academic interests include ELT, bilingual/multilingual education, translation, translanguaging, metalinguistic awareness, intercultural competence, and pedagogical theories on learning as a social phenomenon.