Martin Stokke
Stipendiat
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
Kompetanseområder
Relationship skills, Special needs education, Pedagogy, Inclusion, Communications, Learning environment
Jeg er utdannet grunnskolelærer og spesialpedagog, men flere års erfaring fra grunnskolen. Mine kompetansefelt er primært utfordrende atferd, relasjonsorientert klasseledelse og kommunikasjon.
Jeg underviser i master i tilpasset opplæring (spesialpedagogikk), med tilholdssted på Levanger.
Granone, F., & Stokke, M. (2021). Models, Structures and Analogical Thinking in Early Childhood Education and Care and Primary School: A Qualitative Study on Teachers€™ Perception about Those Concepts. Creative Education, 12, 2505-2517. https://doi.org/10.4236/ce.2021.1211187
2023
Minecraft og skolehage Skolehagen som læringsarena 2023, Universitetsforlaget: s. 111-131;Stokke, Martin; Skavhaug, Trygve Wicklund
Skolehagen som læringsarena for å bidra til livsmestring Skolehagen som læringsarena 2023, Universitetsforlaget: s. 52-63;Isaksen, Veronica; Stokke, Martin
2022
Strategie di apprendimento mediato in famiglie aventi bambini con disabilità: una rivista della letteratura esistente | Mediated learning strategies in families with children with disabilities: a literature review | 2022, Formazione e insegnamento: Volum 20;Granone, Francesca; Stokke, Martin; Damnotti, Sandra; Chicco, Chiara
The Norwegian inclusive learning environment: an analysis. 2022, Consultori Familiari Oggi:;Granone, Francesca; Stokke, Martin
Mothers' Perception about Mediated Learning Strategies Used in the Home Environment for Supporting the Transfer Ability in Children with Down Syndrome: An Exploratory Investigation. 2022, Disabilities: Volum 2 s. 264-279;Granone, Francesca; Stokke, Martin; Damnotti, Sandra; Chicco, Chiara; Pollarolo, Enrico
2023
Utvikling av ressurser for å forstå hverdagen gjennom inkluderende forskning 2023,;Granone, Francesca; Johansen, Mia; Knudsen, Glenn; Stokke, Martin; Pollarolo, Enrico; Reikerås, Elin Kirsti Lie
Inkluderende forskning i barnehageforskning: forskere og medforskeres refleksjoner om viktigheten av kommunikasjon 2023,;Granone, Francesca; Johansen, Mia; Knudsen, Glenn; Stokke, Martin; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Pollarolo, Enrico
2018
Relasjon som forebyggende faktor for en utfordrende atferd i skolen 2018,;Stokke, Martin; Fiskum, Tove Anita