Universitetspedagogikk Fremhev bilde Forskningsgruppa Universitetspedagogikk er tverrfakultært og tverrfaglig orientert. Tematisk innretning er universitetspedagogisk praksis i ulike kontekster. HovedinnholdForskningsgruppa er en del av Faggruppe for pedagogikk og spesialpedagogikk.Gruppa vil gjennom strategisk og målrettet forskningssamarbeid med lokale, nasjonale og internasjonale forskernettverk og andre partnere, bidra til å styrke og utvikle de universitetsansattes undervisnings- og veiledningskompetanse, for slik å bidra til å øke studentenes læringsutbytte. Gruppa har en forskende tilnærming til universitetes egen undervisnings- og veiledningspraksis. Målet er at en som fagperson ikke bare bygger på egne erfaringer og student-evalueringer, men også inkluderer et forskerblikk på undervisningen. Forskningen vil også sentrere rundt studentaktive arbeidsmåter som legger til rette for kritisk refleksjon og læring gjennom praktiske, varierte og estetiske virkemidler. Nettpedagogiske problemstillinger vil også inkluderes. Forskningsgruppa skal gjennom dette arbeidet bidra til å videreutvikle Nord universitetet som en attraktiv utdanningsinstitusjonPågående forskningsprosjekterGruppa er helt nyoppstartet og forskningsprosjektene er foreløpig på idéstadiet. Forskningsgruppas leder Marit Synnøve Krogtoft Førsteamanuensis +47 75 51 77 21 marit.krogtoft@nord.no Medlemmer Ann Karin Orset Senterleder +47 75 51 77 80 ann.k.orset@nord.no Trond Lekang Dosent +47 75 51 77 25 +47 413 02 460 trond.lekang@nord.no Kaspar Bredahl Rasmussen Rådgiver +4774022783 kaspar.b.rasmussen@nord.no Ørjan Breivik Kines Stipendiat 75 51 78 17 orjan.b.kines@nord.no Hassa Pedersen Førstelektor +47 75 51 76 82 hassa.pedersen@nord.no Frode Soelberg Førsteamanuensis +47 75 51 76 90 frode.soelberg@nord.no Martin Per Samuelsson Førsteamanuensis +47 75 51 70 75 martin.p.samuelsson@nord.no HøyreinnholdNils Ole Nilsen Anne Grete Solstad Publisert:14. mai 2021 kl. 10:00 Oppdatert:23. januar 2023 kl. 09:07 Share on Facebook Share on Twitter E-mail Print this page