Frida Iversen utkonkurrerte over førti andre søkere til stillingen, og har i dag en veldig variert jobb med mange og kreative arbeidsoppgaver. (Foto: Hege Eilertsen/Nord universitet). Våren 2020 tok Frida Iversen de siste og avsluttende eksamenene på bachelorutdanningen i internasjonal markedsføring ved Handelshøgskolen (HHN).
Allerede i august, tre måneder senere, kunne hun konstatere at det til slutt var hun som trakk det lengste strået og kapret den spennende markedsføringsjobben i selskapet Tesa Invest i Bodø.
– Jeg ble veldig overrasket når jeg fikk beskjed om at det var jeg som hadde fått jobben. Det hadde jeg ikke ventet ettersom jeg var helt nyutdannet, sier Frida Iversen.
Restaurantkonsernet hun nå jobber for, står blant annet bak bodørestaurantene Bjørk, Hundholmen og Ohma, samt Larsen Mat & Vinbar og puben Piccadilly.
– Jeg er nær sagt hele markedsavdelingen og gjør «alt», smiler den blide 23-åringen som opprinnelig kommer fra Steigen, nord for Bodø.
Arbeidshverdagene, forteller hun, består av alt fra å designe menyer og plakater til å drifte de sosiale mediene til konsernets restauranter og puber.
- Det er litt heftig, og har vært en bratt læringskurve, medgir hun nikkende – men stadig med et smil. Det er tydelig at hun trives både i miljøet og i det store kontorfellesskapet som er lokalisert midt i Bodø sentrum.
– Jeg synes det er veldig kult at eierne i selskapet tok sjansen på å ansette meg, sier hun.
Før Frida avsluttet studiene var hun blant annet utplassert på praksis i kommunikasjonsenheten ved Nord universitetet, og hun tror både nettverket og erfaringene derfra var med på å bidra til at hun fikk jobben.
– Praksisen ved Nord var veldig verdifull for meg. Og utdanningen i internasjonal markedsføring har nok også hatt alt å si, for bortsett fra den korte arbeidserfaringen, er det jo den som utgjør store deler av kompetansen min, sier hun.