Ingrid drømmer om å jobbe kreativt – og internasjonalt

Markedsføringsstudent Ingrid Arntzen Hagholt (24) har en brennende interesse for innovasjon og kreativitet.


– Det viktigste for meg er at jeg får en jobb hvor jeg kan utfolde meg kreativt, sier Ingrid Arntzen Hagholt. Foto: Stine-Lise Johansen.
I løpet av våren fullfører hun en bachelorgrad i internasjonal markedsføring ved Handelshøgskolen, Nord universitet.  

Med det er hun godt rustet for å ta fatt på drømmen: nemlig å jobbe med kreativ innholdsmarkedsføring i det globale markedet. 

Sterk interesse for det internasjonale

Da Ingrid var ferdig på videregående var hun usikker på veien videre. For å kjenne på studenttilværelsen flyttet hun til Bodø, og begynte på et årsstudium i internasjonale relasjoner. 

– Å flytte til Bodø for å studere ble et naturlig valg for meg. Jeg ønsket å bo et sted hvor jeg kunne kombinere byliv med nærhet til naturen. I tillegg er Bodø bare en kort busstur unna hjemstedet mitt Narvik, noe som passer meg veldig bra, sier hun.

Studenttilværelsen på Nord ga mersmak, og etter endt årsstudium var det særlig en ting som hadde festet seg: en sterk interesse og nysgjerrighet for det internasjonale aspektet ved studiet. 

– Det virker utrolig spennende å arbeide i og med det internasjonale markedet. Det var denne interessen, kombinert med en voksende fascinasjon for kreativt arbeid, sosiale medier og innovasjon som førte til at jeg bestemte meg for å begynne på en bachelor i internasjonal markedsføring. 

– Jeg satt igjen med tilknytning til næringslivet

Ingrid beskriver studietiden som svært innholdsrik, spennende og tidvis travel. I tillegg til ordinær undervisning og forelesninger har hun deltatt på flere ulike arrangementer og workshops hvor nettverksbygging og idéutvikling har stått i fokus. 

Av disse vil hun særlig trekke frem Karrieredagene i regi av Handelshøgskolen som svært givende. 

– Det var utrolig mange flinke og interessante foredragsholdere på Karrieredagene, og jeg følte jeg satt igjen med mye verdifull kunnskap og tilknytninger til det lokale næringslivet. 

Et annet høydepunkt for Ingrid var da hun høsten 2019 ble plukket ut til å reise på en studietur til Valencia for å lære om innovasjon og idéutvikling på en av Europas beste skoler innen entreprenørskap, EDEM. 

– Oppholdet i Valencia var veldig lærerikt og inspirerende. En opplevelse jeg ikke ville vært foruten!

Åpen for hva fremtiden vil bringe

Ingrid er nå i gang med sitt siste semester, og til våren er hun klar for å innta arbeidslivet. Med en bachelor i internasjonal markedsføring er hun kvalifisert til å jobbe innenfor et bredt spekter av bransjer og markeder. 

– Jeg er veldig åpen for hva enn fremtiden bringer. Det viktigste for meg er at jeg får en jobb hvor jeg kan utfolde meg kreativt. Drømmen er å en dag kunne jobbe med kreativ innholdsmarkedsføring for en internasjonal bedrift. 

Nord-student


Navn: Ingrid Arntzen Hagholt
Alder: 24 år
Kommer fra: Narvik
Studerer: Bachelor i internasjonal markedsføring
Studiested: Bodø

Internasjonal markedsføring

 

Studiepoeng: 180
Studiested: Bodø
Studieform: Heltid

Opptakskrav: Generell studiekompetanse eller realkompetanse.

Til studieprogramsiden