Senter for industriell forretningsutvikling

Senter for industriell forretningsutvikling fokuserer på problemstillinger som ligger i skjæringspunktet mellom industri, forretningsutvikling og innovasjon.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Senter for industriell forretningsutvikling (SIF) fokuserer på problemstillinger i grensesnittet industri, forretningsutvikling og innovasjon. Forskningssenteret er en del av Handelshøgskolen ved Nord universitet med kjernevirksomhet ved Campus Helgeland, Mo i Rana.

Vår visjon er å være ledende i Norge på forskning og undervisning i skjæringspunktet industri, forretningsutvikling og innovasjon. Vi samarbeider derfor tett med innovative teknologibedrifter i Norge og norske og internasjonale forskningsmiljø.

Vi bidrar også med undervisning på bachelorutdanningen i økonomi og ledelse og MBA i teknologiledelse. Siden senteret ble etablert i 2013 har fem stipendiater forsvart sin doktorgrad ved Campus Helgeland, og flere stipendiater og postdoktorer har blitt rekruttert. ​

Senterleder: Marianne Terese Steinmo