Prorektorer og direktører leder hver sine avdelinger i fellestjenestene, og ivaretar på vegne av rektor ansvaret for gjennomgående prosesser og funksjonsområder i hele institusjonen.
Nord universitets administrasjon har overordnet ansvar for forvaltning og utvikling av administrative oppgaver og tjenester innenfor studieadministrasjon, forsknings- og innovasjonsstøtte, digitalisering og IT, personal og organisasjon, eiendomsdrift, økonomi og kommunikasjon. Bibliotekstjenester er også en del av fellesadministrasjonen.
Hvert fakultet har også en egen fakultetsadministrasjon.
Administrative enheter:
- Analyse, rapportering og budsjett
- Regnskap – Leder: Marit Elisabeth Johnsen
- Innkjøp – Leder: Julia Jæger
- Lønn – Leder: Vibeke Eriksdatter
- HR-avdeling (Leder: Marianne Hjartøy Breimo)
- Avdeling for kvalitet og HMS (Leder: Håvard Breivik)
- Stab for digital utvikling
- IKT drift
- IKT brukerstøtte
- Dokumentasjon og informasjonsforvaltning (Leder: Grethe Holde)