Som
ny student må du aller først aktivere studentkontoen og opprette et passord på selvaktiveringsportalen.
Du benytter etternavn og fødselsdato for å registrere deg.
Vi anbefaler at du bruker PC eller Mac til selvaktiveringen da mobile enheter ikke alltid viser nødvendige avhukingsbokser.
Obs: Du vil ikke kunne aktivere kontoen før du har takket ja til tilbudet (se punk 1: "Takk ja til studieplassen" ovenfor).
Det kan ta noen dager fra du har takket ja til du vil kunne aktivere kontoen din. Ved feilmelding i forbindelse med aktiveringen, vent 24 timer og prøv på nytt.
Passordet som genereres på selvaktiveringsportalen brukes sammen med ditt studentnummer til innlogging på alle våre nettjenester.
Maks ett døgn etter aktivering av studentkonto får du
tilgang til digitale verktøy som du trenger i studiehverdagen, som e-post, Microsoft 365, Canvas, og studentweb. For å få tilgang til dine emner i Canvas må du gjennomføre semesterregistrering i Studentweb (se punkt 3 under). Det tar opptil 90 minutter fra du er semesterregistrert før du får se dine emnene for semesteret i Canvas.
Innlogging til våre tjenester
- De fleste tjenester krever pålogging via Feide. Les om dette under sikkerhet på nord.no/it.
- På grunn av sikkerhet kreves det tofaktor-autentisering ved pålogging på de fleste tjenester. Les om oppsett av dette under sikkerhet på nord.no/it.