Nord universitet trafikkskole

Ønsker du å få en god kjøreopplæring samtidig som du reduserer kostnadene?
Studiestedsbygg på Stjørdal

Nord universitet trafikkskole drives av Nord universitet som utdanner studenter som skal bli trafikklærere. Dersom du ønsker å ta førerkort, kan du søke om plass for å bli en av våre øvingselever.

All kjøreopplæring foregår på Stjørdal mellom kl. 08.30 og 14.00, på studentenes praksisdager. All teoretisk opplæring foregår også på Stjørdal og hovedsakelig på ettermiddagstid.

Trafikkskolen ønsker å gi deg en trygg og god kjøreopplæring, samtidig som den bidrar til forskning innen trafikklærerutdanningen. Det innebærer at du under noen kjøretimer kan bli filmet eller at informasjon om kjøretimen blir registrert. Det er viktig å sikre at personvernet ivaretas, og eventuell bruk av opptak skjer i tråd med gjeldene regler og retningslinjer.

Årshjul trafikkskole

Opptak

Hver høst, vanligvis i august og september, gjennomfører vi hovedopptak av øvingselever til skolen. Vi tar normalt inn omtrent 130 øvingselever.

Vi reserverer oss retten til å sette sammen elevgruppen på en måte som anses som mest hensiktsmessig med tanke på læresituasjon og undervisning. Vi vurderer flere momenter, inkludert:

Alder: Vi foretrekker søkere i alderen 16-17 år.

Bosted: Vi tar hensyn til nærheten til Nord universitet i Stjørdal.

Fordeling av kjønn: Vi ønsker en balansert kjønnsfordeling.

Gode norskkunnskaper: All opplæring og kommunikasjon foregår på norsk.

Du må være klar til å investere tid i kjøreopplæringen fordi øvingselevene følger trafikklærerstudentenes studieløp som er på 2 år. Hvis du får plass ved Nord Universitet trafikkskole i hovedopptaket høsten 2024, kan du være ferdig med din opplæring våren 2026.

På høsten arrangerer vi trafikalt grunnkurs for elevene. Selv om du har gjennomført dette tidligere, kan det være nødvendig å gjenta kurset hos oss, da det er en del av studentenes utdanning.

Vi tilbyr suppleringsopptak hele året for deg som har fullført trafikalt grunnkurs andre steder.

Søknad ​

Søknadsskjema åpner 1. mars. Du kan søke frem til hovedopptaket foregår i starten av august. Et eventuelt tilbud om plass får du på SMS i løpet av september.

Vær oppmerksom på at søkerlisten slettes siste dag i februar. Har du søkt og ikke fått plass innen da, må du søke på nytt etter 1. mars for å fortsatt være registrert som søker.

Kostnadene ved å ta kjøreopplæring ved Nord universitet trafikkskole er per 01.01.2024:

• Administrasjonsgebyr Nord universitet: kr. 3000,-
  • Transport til og fra Nord universitet trafikkskole

Når du søker til Nord universitet trafikkskole signerer du på at du har lest og forstått våre retningslinjer.

Oppdatert 26. februar 2024​