Ta en master ved Nord universitet

Med en mastergrad stiller du sterkt på arbeidsmarkedet. Vi tilbyr en rekke masterutdanninger både på heltid og deltid.

Hva er en master?

• En mastergrad er vanligvis en utdanning over fem år.
  • En mastergrad gir deg 300 studiepoeng.
  • Du kan ta en master ved å studere fem år sammenhengende, eller ved å først ta en treårig bachelor og deretter en toårig master.
  • En master avsluttes som oftest med en masteroppgave hvor du kan fordype deg enda mer i faget du studerer.
  • En mastergrad er vanligvis på heltid, men det er også mulig med mer fleksible deltidsstudier.
  • For å søke deg inn på et toårig masterprogram, må du ha en bachelor. For å søke deg inn på et femårig masterprogram, må du ha generell studiekompetanse eller realkompetanse. Slik søker du opptak.

Hvorfor ta en master hos oss?

• Vi tilbyr flere masterutdanninger som er etterspurt på arbeidsmarkedet.
  • 9 av 10 av våre studenter går rett i relevant jobb etter studiene.
  • Vi har et nært og godt studentmiljø.
  • Du kan på mange masterprogram ta deler av utdanningen i utlandet.
  • I mange av våre masterprogram har du mulighet til å selv velge forskjellige fordypninger og valgemner.