Lånevilkår

Alle som er over 18 år og busett i Noreg kan låne bøker ved universitetsbiblioteket.
  • Brukar må ha lånekort for å låne fysisk materiale. Lånekortet er personleg, og skal ikkje nyttast av andre. Som lånekort gjeld fysisk kort, eller lånekort i app.

• Studentar er automatisk registrert som låntakarar ved biblioteket. Studentkortet eller strekkoden i studentbevis-appen er lånekort.
    • Tilsette brukar tilsettkort som lånekort. Kontakt biblioteket for å aktivere kortet før lån av bøker eller bestilling i Oria.
    • Eksterne brukarar som er busett i Noreg, kan nytte tilboda i biblioteket og få enkel rettleiing. Eksterne brukarar blir registrert som lånarar ved personleg frammøte og framvising av gyldig legitimasjon.​

• Bøker: 28 dagar
    • Tidsskrift, filmar, musikk: 28 dagar
    • Reservert materiale: 14 dagar
    • Materiale merka «Dagslån»: innlevering innan klokka 08:00 neste opningsdag
    • Lån frå andre bibliotek (fjernlån) er underlagt utlånsvilkåra til eigarbiblioteket.

Maksimal lånetid er 120 dagar. ​

Brukar er personleg ansvarleg for det utlånte materialet. Brukar skal syrgje for at utlånt materiale blir levert tilbake innan lånetidas utløp.

• Lån blir automatisk fornya inntil maksimal lånetid på 120 dagar. Dersom materialet blir reservert av nokon andre, kan ikkje lånet fornyast.​ Dagslån kan ikkje fornyast.

I databasen Oria loggar du inn med Feide (samme pålogging som Canvas) for å få oversikt over låna og bestillingane dine.

Pålogging i Oria:

Pålogging for studentar og ansatte​:
    1. Gå til Oria. Du kan logge deg på oppe i høgre hjørne på nettsida.​​
    2. Vel alternativet "Feide" [For egne studentar og ansatte].
    3. Logg deg på med brukarnavn og passord.

Kvar gong du loggar på frå ein ny maskin eller nettlesar må du velje tilhøyrsel (affiliation). I ditt tilfelle er dette Nord universitet. ​

Pålogging for eksterne lånarar:
    1. Besøk eit av våre bibliotek, og opprett ein lånekonto. Husk å ta med gyldig legitimasjon.
    2. Når du har oppretta ein brukar vil du få lånekort og motta påloggingsinformasjon på e-post.​

• Kvar månad får du ein e-post med oversikt over låna dine.
    • Varsel sendast ut 4 dagar før forfallsdato når lånet ikkje kan fornyast (gjelder ikkje dagslån).
    • På innleveringsdatoen får du ein sms og ein e-post med påminning om lån som har forfalle. Om du ikkje leverer eller fornyar, sender vi fleire varsel. Om du framleis ikkje leverer får du varsel om krav om erstatning, og låneretten blir blokkert.
    • Om du får krav om erstatning kan du
      1. levere det du har lånt før betalingsfristen går ut.
      2. kjøpe nytt tilsvarande eksemplar til biblioteket før betalingsfristen går ut.
      3. betale for erstatninga. Biblioteket sender faktura til e-posten din.
    • Du må erstatte tapt eller skada materiale. Minstepris pr dokument er kr 750. Studentar og eksterne brukarar får òg eit gebyr på kr 250 per faktura.
    • Dersom dokumentet er levert etter utsendt krav om erstatning, må du likevel betale gebyret. Du må endre beløp på opprinneleg faktura for å betale gebyret.
    • Krav om erstatning som ikkje blir betalt, kan bli sendt til inkasso.
    • Ta kontakt med biblioteket på e-post ub@nord.no om du har spørsmål til purringar eller krav om erstatning.

Lånarar med ubetalte erstatningskrav eller gebyr får ikkje låne eller fornye lån før kravet er betalt.

• søkeportalen Oria finn du bøker, tidsskriftartikl​​​​​ar og anna materiale (både trykt og elektronisk) som Nord universitetsbibliotek og andre fagbibliotek har tilgang til.

Dersom boka eller artikkelen ikkje er tilgjengeleg på ditt bibliotek eller tilgjengeleg elektronisk, kan du bestille/reservere ønska litteratur. Om du bur i nærleiken av ett av våre studiestadsbibliotek, bestiller du boka til dette biblioteket. Om du tek nett- og samlingsbaserte studium, og bur langt unna campus, kan du bestille bøker heimsendt i posten. Universitetsbibliotek​et låner inn frå andre bibliotek i Noreg og i utlandet dersom du treng litteratur vi ikkje har sjølv (fjernlån). Dagslån kan ikkje bestillast eller bli reservert.

Fjernlånstenesta er tilgjengeleg for studentar og tilsette ved Nord universitet og gjeld litteratur som trengst i studie- eller arbeidssamanheng.​​