Når du er tilbake i Norge

​​Velkommen hjem, vi håper du har hatt et fint utvekslingsopphold.
  • Endelig faglig godkjenning av utvekslingsoppholdet foretas på ditt fakultet. Godkjenningen er basert på forhåndsgodkjenningen og karakterutskriften fra det utenlandske lærestedet.

Det er ditt ansvar å levere karakterutskriften fra det utenlandske lærestedet til ditt fakultet på Nord universitet (bekreftet kopi). Det er en fordel om du får med deg karakterutskriften innen du reiser hjem. Forsikre deg om at karakterutskriften blir sendt til din hjemmeadresse dersom du ikke rekker å få den med deg innen du reiser.

Hvis karakterutskriften blir sendt direkte til Enhet for internasjonalisering ved Nord universitet, sender vi en kopi til ditt fakultet og originalen til deg.

Studiepoengene fra utvekslingen rapporteres automatisk til Lånekassen. Studiepoengene vil framkomme på vitnemålet ditt fra Nord universitet, men ikke karakterene. Du legger selv karakterutskriften fra det utenlandske lærestedet ved vitnemålet.

• Alle studenter får tilsendt informasjon om evaluering av sitt studieopphold. Dette får du når du er tilbake i Norge.

• Har du lyst til å inspirere andre studenter til å reise på utveksling? Bli studentambassadør for Nord. Du vil få mer informasjon om dette når du mottar evaluering av utveksling.

Oppdatert
23.12.2023