Harvard

Harvard-stilen er en referansestil som er vanlig innenfor biovitenskap, akvakultur, naturvitenskap, teknologi og samfunnsfag. Du bør undersøke hvilken referansestil ditt fakultet anbefaler før du begynner å skrive. I vår eksempelsamling i Canvas viser vi hvordan du skriver henvisninger i teksten, referanser i litteraturlisten og hvilke felt som skal være utfylt i EndNote.

Eksempelsamlingen i Canvas bygger på boken Cite them right: the essential referencing guide (2019) av Pears og Shields.

Du finner andre nyttige Harvard-ress​​urser i b​​lant annet Søk & Skriv.​ Universitetsbibliotekene til UiT og NTNU​

Skriver du på engelsk anbefaler vi deg å bruke Cite them right: the essential referencing guide eller Søk & Skriv. ​​

Student som skriver i en notatbok.