Universitetsbiblioteket Nesna

Universitetsbiblioteket (UB) Nesna er lokalisert i G-bygget, 2. etasje.

UB har litteratur som dekker fagområder det forskes på og undervises i ved studiested Nesna, og UB har noen få eksemplarer av alle bøker som inngår i pensum.

I biblioteket er det leseplasser, med og uten fast pc, arbeidsplasser for gruppearbeid og grupperom. Ved behov for reservering av grupperommene, ta kontakt med bibliotekpersonalet.

I kopirommet ved biblioteket er det mulighet for utskrift/kopiering/skanning. Dette kan kun brukes med ansatt- eller studentkort. Les mer om utskrift her.

Det står søketerminaler i biblioteket. Disse er beregnet på enkle oppslag i Oria m.m., og er ikke koblet til skrivere.

Lån og innlevering registreres på utlånsautomaten. Bestilte bøker/artikler hentes i selvbetjent hentehylle.
Vi besvarer alle henvendelser vi får i skranken, på telefon eller e-post. For en utvidet veiledning i litteratursøk, bruk av EndNote eller andre bibliotektjenester, avtal gjerne tid med en bibliotekar. Tjenesten tilbys alle studenter og ansatte. Ta eventuelt kontakt på e-post for å avtale tid.

Du kan også bestille digital veiledningstime med en bibliotekar her.

Biblioteket er åpent for alle over 18 år.

Åpningstider

Alt om åpningstider ved UB Nord finner du på denne oversiktssiden.

Tlf: 75 05 79 11
E-post: ubnesna@nord.no