Universitetsbiblioteket Mo i Rana

Universitetsbiblioteket (UB) i Mo i Rana er lokalisert i Bygg A, rom A208b, 2. etasje, hvor vi er samlokalisert med Rana bibliotek.

Universitetsbiblioteket (UB) i Mo i Rana er lokalisert i Bygg A, rom A208b, 2. etasje, hvor UB er samlokalisert med Rana bibliotek.

I biblioteket er det leseplasser med og uten fast pc, og arbeidsplasser for gruppearbeid. UB har litteratur som dekker fagområder det forskes og undervises i ved studiested Mo i Rana, og UB har noen få eksemplarer av alle bøker som inngår i pensum.

I tilknytning til biblioteket er det stille lesesal, grupperom og arbeidsplasser i 1. og 2. etasje. Grupperommene reserveres via TimeEdit.

Biblioteket har flerbruksmaskin for utskrift/kopiering/skanning. Maskina kan kun brukes med ansatt- eller studentkort. Pc-er som krever pålogging er koblet til skrivere.

Det står søketerminal i biblioteket. Den er beregnet på enkle oppslag i Oria m.m., og er ikke koblet til skrivere.

Vi besvarer alle henvendelser vi får i skranken, på telefon eller e-post. For en utvidet veiledning i litteratursøk, bruk av EndNote eller andre bibliotektjenester, avtal gjerne tid med en bibliotekar. Tjenesten tilbys alle studenter og ansatte. Ta helst kontakt på e-post for å avtale tid.

Biblioteket er betjent av UB-ansatte alle hverdager fram til ca. klokken 15.

Åpningstider

Alt om åpningstider ved UB Nord finner du på denne oversiktssiden​.

Tlf: 75 12 97 37

E-post: ubmoirana@nord.no