Programvare og Microsoft 365

Alle våre studenter har tilgang til Microsoft 365, inkludert gratis tilgang til Office-pakken.
  • Studenter ved Nord universitet har tilgang til tjenesten Microsoft 365 på universitetets PC-er, egen PC, Mac, nettbrett, smarttelefon, eller som Office Online – direkte i nettleseren. I tjenesten får du Outlook (e-post, kalender og kontakter), Office Online (Word, Excel, PowerPoint, med mer) og OneDrive med 2 TB lagringsplass i skyen. Du får gratis tilgang til Office-pakken som du kan installere på egen maskin – med Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, OneDrive og Teams.

• Gå til nettsiden o365.nord.no. Her finner du lenke for nedlasting av Microsoft 365 og det du trenger for å installere programpakken.

Trenger du mer informasjon? Se "Hvordan får jeg Office-pakken?" i Nord-hjelp portalen.

• Ja, du kan gratis laste ned og installere Office-pakken på inntil fem enheter.

• Du kan fortsette å bruke tjenestene, men du må opprette et eget abonnement når du ikke lenger er student ved Nord universitet. Se mer informasjon på Microsofts egne nettsider.

• For å kunne beholde filene dine når du er ferdig med studiene dine, må du synkronisere OneDrive til din datamaskin eller opprette en personlig OneDrive-konto. Les om dette på Microsoft sin side om skylagring for studenter.

• Teams er et møte- og samhandlingsverktøy med blant annet en-til-en- og gruppechat, videomøter, fildeling og mulighet for samskriving. For mer info se Nord-hjelp: "Hva er Teams?"

• EndNote, NVivo og MindManager fås via Alfasoft. Se mer i kunnskapsartikkelen "Hva er vitenskapelig programvare for studenter?"