Frank Lindberg
Frank Lindberg, Ph.D, er professor i markedsføring ved Handelshøgskolen ;Nord (HHN). Han har master ;i markedsføring og forbrukerspørsmål ;fra ;Universitetet i Sørøst-Norge ;(1990) og ;PhD fra Handelshøjskolen i København (2001). Lindberg har tidligere vært prodekan og dekan ved Handelshøgskolen i Bodø (2003-2011) og studieprogramansvarlig for ;PhD i ;bedriftsøkonomi ;(2018-2021). Han har hatt forskningsopphold ved ;Handelshøjskolen i København ; ;(1997), og var ;gjesteforsker ved ;University of California, Berkeley, USA (2012), Syddansk ;Universitetet ;(2015) og har arbeidet ved Gøteborgs Universitet ;(2016-17). Hans forskning omfatter opplevelsesbasert markedsføring, turistmarkedsføring, forbrukerforskning og merkevarer, ofte fra sosiokulturelt perspektiv. Han har arbeidet med det forskningsrådsfinansierte prosjektet ;Opplevelse i Nord, hvor han ledet ;delprosjektet ;om ekstraordinære forbrukeropplevelser. I dag er Lindberg leder for ;faggruppa ;Marked, organisasjon og ledelse (MOL).
Jeg underviser for tiden på bachelor i markedsføring og forbruk av opplevelser, på master i ;merkevare og forbrukermarkedsføring, ;avansert markedsføring og globale perspektiver, og på phd studiet i research design. Jeg veileder studenter både på bachelor, master og PhD nivå. For tiden veileder jeg tre ;PhD studenter:
Asif Ijaz "Consumer experiences in multi-cultural contexts"
Pamela Ogada "Immigrant Market Formation"
Adrian Kristiansen "Digital Virtual Consumption"
Jeg er medlem av to forskningsgrupper innenfor faggruppen ;Marked, Organisasjon og Ledelse (MOL) Marketing, Management and Innovation of Experiences (MMIE) og International Marketing.
I 2022 ;arrangerte ;vi ;en internasjonal forskningskonferanse i Bodø, CIMaR2022, med tema: ;Sustainable International Business Strategies and Practices.
I august 2024 ;arrangerer vi Nordic Network on Consumer Culture. ;
Her finner du informasjon fra faggruppen: Marked, Organisasjon, Ledelse (MOL)