Når du har signert en arbeidskontrakt elektronisk, får du tilgang til et menypunkt i DFØ-app og selvbetjeningsportalen som heter «Mine kontrakter». Her får du en oversikt over aktive, fremtidige og utgåtte kontrakter.
Du som er timelønnet, bruker også denne funksjonen til å føre timer.
Har du fått en oppdragsavtale, månedskontrakt eller timelønnskontrakt til signering?
Se veiledning for signering her
Dersom du ikke har MinID og norsk fødselsnummer eller D-nummer må du svare "Nei" på spørsmålet "Har du Bank ID?" og følge stegene for "Signering uten norsk personnummer eller D-nummer"MERK:
Dersom du allerede har en oppdragsavtale, månedskontrakt eller timelønnskontrakt, er du registrert i vårt lønnssystem og kontonummer og adresse er ferdig utfylt.Skal du endre bankkontonummer eller adresse må du først signere avtalen og deretter endre dette via DFØ-appen.
Bruk av spesialtegn i utfyllingsfeltene (adressefelt, navn, kommentarfelt osv.) vil gjøre slik at signeringen feiler. Vennligst ikke bruk spesialtegn, kun A-Å og 0-9.
Etter at kontrakten om timelønn er signert, og arbeidet utført, må du sende inn digitale timelister.
Timelister sendes inn med DFØ-appen. Gå inn på dfo.no for å laste ned appen.Les veilederen på DFØ’s nettsider om hvordan du leverer timelister med DFØ-appen, eller se følgende videoveiledere:
Timelønnet - registrere timer i DFØ-app (video)
Timelønnet - timeliste i retur i DFØ-app (video)
MERK: Det kan bare sendes inn én timeliste for hver måned, så alle timene for den aktuelle måneden må være registrert før du sender inn timelisten.
Alternativt kan også timeliste leveres via DFØ selvbetjeningsportal for pc, se veiledning:
Timelønnet - registrere timer i DFØ selvbetjeningsportal (web)
Ved føring av timelister for undervisning som inkluderer vekting, skal kun de faktiske undervisningstimene registreres. Betalingstimer for vektingen genereres automatisk.
NB! For å garantere utbetaling til 12. i påfølgende måned, må timelistene sendes senest på den aktuelle månedens siste virkedag.Timelistene må sendes inn før kontrakten utløper. Når kontrakten er utløpt, og du ikke har flere kontrakter etter denne, blir du som timelønnet automatisk fratrådt og mister tilgangen til DFØ-appen. Timelistene må derfor sendes inn innen sluttdato på kontrakten.
Er det avtalt i kontrakten at du skal ha refundert reiseutgifter sender du inn reiseregning gjennom den digitale løsningen Betalmeg.
MERK: Hvis du ikke har norsk fødselsnummer eller D-nummer kan du ikke bruke Betalmeg løsningen for å levere reiseregning.
Ved første gangs innlogging til ny virksomhet anbefales det å slette nettleserdata på pc og logge inn på nytt.
Se DFØs videoveiledere i lenkene under:Betalmeg - registrer reiseregning (video)
Reiseregninger må sendes inn så raskt som mulig. Etter en tid vil du bli fratrådt i systemet og da har du ikke lenger mulighet til å sende inn reiseregning.
Kontakt
Har du spørsmål eller trenger du hjelp til å gjenopprette tilgangen til DFØ-appen?