IT Helpdesk
Få hjelp til alt som handler om Wi-Fi, passord, e-post, utskrift, programvare med mer.
Digital eksamen
All informasjon du trenger omkring digital eksamen er oppsummert på egne sider.
Studentbrosjyren
Vi har en brosjyre som vi oppdaterer hvert år med nyttig og viktig info for alle studenter.
Kontakt oss
Kontakt oss ved å gå til Nord-hjelp på hjelp.nord.no.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Her kan du melde inn behov for hjelp, feilmeldinger og finne gode løsninger.
Hvis du trenger umiddelbar assistanse, kan du ringe oss på 75 51 74 00. Vi har åpent mandag til fredag, kl. 08:00–15:00.
Opplever du utfordringer ved bruk av Nord-hjelp, kontakter du oss på epost ithelpdesk@nord.no.
Besøk oss i skranken
I Bodø og Levanger kan du også besøke oss i skranken.
Åpningstid: mandag-fredag, kl. 08:00–11:00 og kl. 14:00–15:00.
Skjermdeling for studenter
Har du behov for IT-støtte i form av skjermdeling, kan IT Helpdesk koble til din datamaskin. Hvordan dette gjøres kan du lese om i Nord-hjelp: "Hva er TeamViewer og hvordan fungerer skjermdeling?"
Ofte stilte IT-spørsmål
Studenter og ansatte benytter trådløsnettet 'Eduroam'. Brukernavnet er brukernavn@student.nord.no
Passord er det du oppga under aktivering av brukerkontoen. Du kan lage nytt passord i Selvbetjeningsportalen.
Finn informasjon om adgangskort og studentbevis.
Se informasjon om hvordan du fyller på kontoen din, og hvordan bruke utskrift.
Se "Hvordan setter jeg opp tofaktor-autentisering?" og "Endre på mine valg for autentisering" i Nord-hjelp. (Pålogging nødvendig.)