Brukerkonto og passord

Din brukerkonto gir deg tilgang til alle nødvendige tjenester som student ved Nord universitet.
  • NB! Du må takke ja til tilbudet før du kan aktivere din konto.

    Etter at du har takket ja, vil du motta e-post med informasjon om aktivering av brukerkonto. Det kan ta noen dager (opptil 3 uker i den mest hektiske opptaksperioden) fra du har takket ja til du mottar e-posten.

    Du aktiverer din konto i Selvbetjeningsportalen.
    Passordet som genereres når du aktiverer kontoen, bruker du sammen med ditt brukernavn til innlogging i alle våre nett-tjenester. NB! Passord må inneholde minimum 12 tegn, stor og liten bokstav og tall.

    Når din konto er aktivert, kan du logge inn.
    Opplever du problemer kan du kontakte oss på e-post ithelpdesk@nord.no eller telefon 75 51 74 00.

  • Brukernavn for studenter fra 7. februar 2024 har formen abcde1234@student.nord.no
    Studenter før den datoen har brukernavn med formen 123456@student.nord.no

  • Du må selv aktivere tofaktorautentisering gjennom Microsoft Authenticator før du får tilgang til alle våre tjenester.

  • Feide står for Felles Elektronisk Identitet. Feide er Kunnskapsdepartementets valgte løsning for sikker identifisering i utdanningssektoren. Slik skal du også kun trenge én pålogging for å bruke ulike digitale tjenester.

    Når du aktiverer din konto i Selvbetjeningsportalen, får du automatisk tilgang til Feide.

    Hvordan bruker jeg Feide?

    Når en tjeneste krever pålogging via Feide vil du automatisk bli bedt om å logge inn med Feide. Husk å velge Nord universitet som din tilhørighet.
    Se "Hva er Feide og hvordan bruker jeg det?" i Nord-hjelp for detaljert informasjon.

  • Din konto og dine tilganger ved Nord universitet stenges 60 dager etter endt studieløp.

  • Du kan lage nytt passord i Selvbetjeningsportalen.

    Husk at du bør skrive inn ditt nye passord på alle enheter du bruker, som for eksempel telefon eller nettbrett.

    Tips: Slik lager du sterke passord (nettvett.no)

Oppdatert
19.09.2024
Oppdatert av
IT Helpdesk