NB! Du må takke ja til tilbudet før du kan aktivere din konto.
Etter at du har takket ja, vil du motta e-post med informasjon om aktivering av brukerkonto. Det kan ta noen dager (opptil 3 uker i den mest hektiske opptaksperioden) fra du har takket ja til du mottar e-posten.
Du aktiverer din konto i Selvbetjeningsportalen.
Passordet som genereres når du aktiverer kontoen, bruker du sammen med ditt brukernavn til innlogging i alle våre nett-tjenester. NB! Passord må inneholde minimum 12 tegn, stor og liten bokstav og tall.Når din konto er aktivert, kan du logge inn.
Opplever du problemer kan du kontakte oss på e-post ithelpdesk@nord.no eller telefon 75 51 74 00.Du må selv aktivere tofaktorautentisering gjennom Microsoft Authenticator før du får tilgang til alle våre tjenester.
Feide står for Felles Elektronisk Identitet. Feide er Kunnskapsdepartementets valgte løsning for sikker identifisering i utdanningssektoren. Slik skal du også kun trenge én pålogging for å bruke ulike digitale tjenester.
Når du aktiverer din konto i Selvbetjeningsportalen, får du automatisk tilgang til Feide.
Hvordan bruker jeg Feide?
Når en tjeneste krever pålogging via Feide vil du automatisk bli bedt om å logge inn med Feide. Husk å velge Nord universitet som din tilhørighet.
Se "Hva er Feide og hvordan bruker jeg det?" i Nord-hjelp for detaljert informasjon.Din konto og dine tilganger ved Nord universitet stenges 60 dager etter endt studieløp.
Du kan lage nytt passord i Selvbetjeningsportalen.
Husk at du bør skrive inn ditt nye passord på alle enheter du bruker, som for eksempel telefon eller nettbrett.
Ta kontakt med oss i IT Helpdesk via kontaktskjemaet i Nord-hjelp (krever innlogging)
Oppdatert
19.09.2024
Oppdatert av
IT Helpdesk