Etter at du har takket ja til studieplass er det viktig at du:
- aktiverer studentkontoen din
- semesterregistrerer deg
- følger sjekklisten for nye studenter
Offisiell åpning og oppmøte
Søndag 10. august
15:30 – 17:30 Pre-study BBQ
Vi ønsker alle nye studenter velkommen til Bodø. Vi fyrer opp grillen og byr på gratis grillmat i bakgården av universitetet (kalt «Gryta»). Arrangementet er gratis og krever ingen påmelding. Her får dere muligheten til å møte andre nye studenter og faddere.Mandag 11. august
10:00 – 12:00 Velkommen til oss: Bachelor i sosialt arbeid og bachelor i barnevern i auditorium Knut Hamsun (A1) v/ Jeanette Iren Pedersen og Øystein Henriksen
12:00 – 12:30 Inndeling i faddergrupper
12:30 – 13:30 Offisiell åpning av studieåretTirsdag 12. august
10:00 – 12:00 Sosialt arbeids historie og egenart (SOA1003) – obligatorisk oppmøte i auditorium Knut Hamsun (A1). Forelesning v/ Øystein Henriksen
12:00 – 14:00 Bli kjent (rom 1111) v/ Alyssa Marie Kvalvaag og Hanne ThommesenOnsdag 13. august
10:00 – 14:00 Cafedialog på rom 1111 v/Catrine Torbjørnsen Halås
Torsdag 14. august
12:00 – 14:30 Mørkved-rebusen
Bli med på et av Fadderperioden GØYESTE og mest populære arrangement! Studentinord og Fadderperioden i Bodø arrangerer rebusløp for alle nye og gamle studenter som ønsker å bli bedre kjent med området rundt campus. Maks antall deltakere pr. lag er 10 personer. Dersom faddergruppen er større, kan dere dele dere opp i flere lag. Det vil bli servert mat og drikke ved målstreken, og det blir premier til 1-3-plass. Påmelding og mer informasjon kommer på Studentinord sin Facebookside.Mandag 11. august:
09:30 – 10:00 Velkomst. Sted: Rundkjøringa på campus
10:00 – 12:00 Samling klassevis. Sted: Rosasalen
12:00 – 12:30 Matservering klassevis. Sted: Rosasalen
12:30 Felles avgang til offisiell åpning av studieåret
13:00 – 14:00 Offisiell åpning av studieåret i Trønderhallen
14:00 – 14:30 Møt Fadderne. Sted: Trønderhallen/ute - gamle gymsal
14:30 – 16:30 Bli kjent-aktiviteter og grilling. Sted: Inne og ute på campusTirsdag 12. august
12:15 Undervisning starter på rom Ho250, Hovedbygget
Viktig informasjon til deg som student
For Bachelor i sosialt arbeid kreves det at du leverer politiattest.
Oversikt over hvilke rom du skal være på publiseres i timeplanverktøyet TimeEdit i løpet av sommeren. Velg ditt studieprogram for å finne timeplanen:
Etter at du har registrert deg som student og bekreftet hvilke emner du skal ta, vil din individuelle timeplan være tilgjengelig i TimeEdit. Vi gjør oppmerksom på at informasjonen i TimeEdit ikke nødvendigvis er fullstendig. Det kan i tillegg bli gitt informasjon om undervisning i andre kanaler. Vi oppfordrer våre studenter til å sjekke Canvas jevnlig.
Det er viktig å ha riktig utstyr. All studentene må ha:
- PC/Mac/nettbrett med nettilgang
- Hodetelefoner/headset med mikrofon
- Webkamera
Dersom du har spesielle utfordringer eller en helsesituasjon som gjør at du trenger tilrettelegging av studiehverdagen, kan du søke om tilrettelegging. Søknadsfrist: 1. september.