Masteroppgave International Business and Marketing
Hele hovedprofilen må være gjennomført før studenten kan starte på masteroppgaven.
Emnet er kun åpent for studenter på studieprogrammet Siviløkonom / Master of Science in Business.
Gjennom arbeidet med masteroppgaven skal studentene vise at de er i stand til å definere/avgrense/presisere forskningsspørsmål, gjøre rede for relevant teori som setter problemstillingen inn i en vitenskapelig sammenheng, velge relevant metode, foreta en systematisk analyse og trekke plausible konklusjoner.
En viktig del av læringen består i å utlede noen praktiske implikasjoner av funnene i masteroppgaven. I tillegg skal arbeidet med masteroppgaven dokumentere at studenten er i stand til å skissere noen problemstillinger for videre forskning. Det innebærer at arbeidet med masteroppgaven i tillegg til å vise at studenten behersker vitenskapelig arbeidsmetodikk også er i stand til å sette eget bidrag inn i en større vitenskapelig sammenheng. Valg av tema må drøftes og godkjennes av veileder.
Sammensatt vurdering, karakterregel Bokstavkarakterer
Arbeidskrav, teller 0/100 av karakteren, karakterregel Godkjent/ Ikke godkjent.
- Må være bestått før fremstilling til Oppgave - gruppe 1-2 studenter
Arbeidskrav - presentasjon, teller 0/100 av karakteren, karakterregel Godkjent/ Ikke godkjent.
- Må være bestått før fremstilling til Oppgave - gruppe 1-2 studenter.
- Oppgave - gruppe 1-2 studenter, teller 100/100 av karakteren, karakterregel Bokstavkarakterer
Det tas forbehold om endringer i vurderingsform. Korrekte vurderingsform vises i StudentWeb ved oppmelding til aktuelt emne