Innovasjon i tjenesteyting
Studenter må som hovedregel ha studierett på master i HRM (erfaringsbasert).
Det er også mulig å søke opptak til emnet som enkeltemne. Det tas forbehold om ledig kapasitet på emnet. Krav til opptak for Master i HRM gjelder.
Valgfag på Master i HRM og Master i samfunnsanalyse.
Kunnskap
- Etter å ha gjennomført kurset skal studentene ha inngående kunnskap om sentrale problemstillinger og tilnærmingsmåter i studiet av innovasjoner.
Ferdigheter
- Kunne analysere og reflektere kritisk over muligheter, problemer og utfordringer knyttet til innovasjon i offentlig og privat sektor.
Generell kompetanse
- Kunne anvende sine kunnskaper og ferdigheter uthentet fra innovasjonslitteraturen, og være faglig forberedt på de praktiske utfordringene som knytter seg til innovasjon i offentlig og privat sektor.
Kurset gis samlingsbasert. Læringsaktivitetene er en kombinasjon av forelesninger, gruppearbeid, selvstyrt lesing av pensumlitteratur, samt arbeid med eksamen (oppgave) over selvvalgt tema. Vi etterstreber studentaktiv undervisning, og inviterer en leder for en organisasjon til å holde innlegg om sin virksomhet og organisasjonshverdag. Utforming av oppgaven som er evalueringsgrunnlag, altså eksamen, gjøres av studentene selv, innenfor temaet innovasjon i tjenesteyting.
Undervisning våren 2026 finner sted i uke 12.
Vurderingsordningen (eksamen) består av en oppgave. Studentene velger selv tema og problemstilling for oppgaven, innenfor kursets innretning innovasjon i tjenesteyting. Det vil gis informasjon om forventningene til oppgaven under samling tilhørende emnet
Eksamen kan besvares på norsk eller engelsk.
Sidenantall: 10-12 sider om man skriver alene, 12-14 sider om 2 skriver sammen.
