Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2023/24)
Game Lab - 2 Learning from History
SPO1311
Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2023/24)

Game Lab - 2 Learning from History

SPO1311
GameLab er en jobbsimulator hvis mål er å gi studentene erfaring med å jobbe i et utviklingsteam i et kontrollert miljø.

GameLab er en jobbsimulator hvis mål er å gi studentene erfaring med å jobbe i et utviklingsteam i et kontrollert miljø. GameLab skal behandles av studentene som en vanlig arbeidsdag i et spillselskaps produksjonsmiljø.

Målet er å produsere et spill eller et opplevelsesprodukt basert på teknologier som allerede er kjent, f.eks. fra SPO1110 Grunnleggende programmering

Forbeholdt studenter på bachleorprogrammet Spill og opplevelsesteknologi
SPO1004 Spill utvikling med GameLab 1 og SPO1110 Introduction to programming eller tilsvarende

Kandidaten ...

Kunnskap

  • Har kunnskap om arbeid i et tidsbegrenset prosjekt
  • Har kunnskap om å jobbe i og å organisere jobb i et gruppeprosjekt
  • Kjenner til hvordan ulike deler av en prosjektorganisasjon fungerer sammen i en større enhet
  • Har innsikt i fagområdet ideutvikling og pitching
  • Har kunnskap om grunnleggende elementer ved storytelling

Ferdigheter

  • Behersker de fagområdene som hun/han har valgt å øke sin spisskompetanse på gjennom prosjektet i emnet
  • Behersker prosjektledelse og prosessutvikling i team
  • Behersker ideutvikling og pitching
  • Kan implementere elementer av storytelling i et digitalt spill

Generell kompetanse:

  • Har erfaring i å jobbe i organiserte grupper
  • Behersker praktisk prosjektorganisering
  • Kan evaluere egen og andres innsats i gruppearbeid
Ingen kostnader utover semesteravgift.
Obligatorisk
Seminarer, team-møter og prosjektarbeid
Studentevaluering gjennomføres i studie- og emneplaner.

Mappe

Gruppeprosjekt med tilhørende individuelle rapporter.

Totalvurdering av gruppearbeidet og de individuelle rapportene. Gruppene blir vurdert som enheter, med gruppemedlemmenes individuelle rapporter, arbeidslogger og vurderinger av seg selv og hverandre som grunnlag for individuell karakter.