Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2025/26)
Sykepleie til personer med diabetes
SYK5006
Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2025/26)

Sykepleie til personer med diabetes

SYK5006
Dette er emnet for sjukepleiarar innan kommune- og spesialisthelsetenesta som ønskjer å utvide kunnskapsgrunnlaget sitt og tileigne seg kliniske og praktiske ferdigheiter innan fagområdet diabetes

For personar med diabetes er god behandling og oppfølging avgjerande for å kunne leve godt med diabetes.

Emnet «Sjukepleie til personar med diabetes» har som mål å vidareutvikle studenten sin handlingskompetanse innan diabetes. Det totale læringsutbyttet er knytt til kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse.

Studenten skal kunne kombinere klinisk erfaring og ekspertise med beste tilgjengelege kunnskap for å yte oppfølging og behandling av høg fagleg kvalitet. Førebygging, oppfølging og behandling ved type 1 og type 2 diabetes hos barn, unge, vaksne, gravide og eldre. Til dømes på sjukehus, sjukeheim, ulike institusjonar eller i eigen heim.

Emnet kan tas av enkeltemnestudent. Sjå informasjon om søknad til enkeltemner: https://www.nord.no/studier/opptak/opptak-til-enkeltemner Opptakskrav til emnet er likt som for studieprogrammet: Diabetessykepleie

Kunnskap:

  • Har avansert kunnskap om diabetes og diabetesrelaterte komplikasjonar, praktisk medikamenthandtering og oppfølging, samt kosthald, fysisk aktivitet og livsstil som blodsukkerregulerande tiltak
  • Har spesialisert innsikt i førebygging, oppfølging og behandling av akutte komplikasjonar og seinkomplikasjonar ved diabetes
  • Har inngåande kunnskap om brukarperspektivet og forhold som fremmar og hemmar helse og deltaking for dei som lever med diabetes
  • Kan anvende kunnskapane sine på heilskaplege og innovative måtar, for å utreie livssituasjonen for personar med diabetes

Ferdigheiter:

  • Kan analysere diabetesfaglege problemstillingar, og sjå det frå eit brukar- og samfunnsperspektiv, inkludert sosioøkonomiske utfordringar
  • Kan analysere og forhalde seg kritisk til ulike informasjonskjelder og anvende desse til å løyse kliniske problemstillingar, formulere faglege resonnement og/eller vidareutvikle eigen handlingskompetanse og praksis
  • Kan analysere eksisterande teoriar, gjeldande praksis, eiga praksisutøving og tverrfagleg samarbeid innan fagområdet diabetes
  • Kan arbeide kunnskapsbasert, gjere sjølvstendige kliniske undersøkingar og vurderingar av personar med diabetes og iverksette helsefremmande, førebyggjande og behandlande tiltak, samt dokumentere desse
  • Kan bruke relevante metodar, utstyr og ferdigheiter for blodsukkermåling og insulinbehandling
  • Kan undervise, rettleie og samhandle med personar med diabetes, og dei pårørande, om helsefremmande, førebyggjande og behandlande tiltak

Generell kompetanse:

  • Kan analysere og reflektere over etiske og faglege problemstillingar innan fagområdet diabetes
  • Kan arbeide kunnskapsbasert i møte med personar med diabetes, som vil seie å planleggje og utøve sjukepleie basert på kritisk vurdering av forsking, erfaringskunnskap og pasientar sine preferansar og behov
  • Kan anvende kunnskapane og ferdigheitene sine for å kvalitetssikre tenestetilbodet, forbetre prosedyrar og kritisk vurdere om helsetenestene blir tilbydde i tråd med gjeldande retningslinjer
  • Beherskar fagområdet sine uttrykksformer, og kan formidle og grunngje eigne faglege synspunkt i helsetenesta og samfunnet
  • Kan kommunisere og samhandle tverrfagleg med relevante yrkesgrupper og etatar, for å sikre samanheng og kvalitet på tvers av tenestestader og -nivå
  • Kan bidra til nytenking innan fagområdet diabetes, og til å utvikle kunnskapsbasert praksis
Utover semesteravgift og pensumlitteratur føreset studiet at studenten disponerer ein berbar datamaskin med mikrofon og kamera.
Teoriemne. Obligatorisk emne for studentar ved studiet Diabetessjukepleie.

Samlingsbasert der ein kombinerer nettbasert og fysisk undervisning, totalt 9 dagar. Første og andre samling blir gjennomført digitalt, medan tredje samling blir gjennomført fysisk. Samlingar på 3 dagar med førelesningar, casar, gruppearbeid og refleksjonssirklar.

Undervisninga består av veksling mellom førelesningar, studentaktivitetar og seminar. Utvalde delar av pensum blir behandla i førelesningar, men studenten har sjølv ansvar for å gjennomgå alt pensum. Det er forventa at studentane påverkar innhaldet i diskusjonar og seminar ved å bidra med eigne innspel og kommentarar.

Studentane evaluerer studieprogrammet årleg gjennom emneevalueringar og studieprogramevaluering. Evalueringane inngår som ein del av universitetet sitt kvalitetssikringssystem.

Samansett vurdering (SV), karakterregel A-F:

  • Arbeidskrav (AK), gruppe, tel 0/100 av karakteren, karakterregel Godkjent / Ikkje godkjent, må vere godkjent for å framstille seg til eksamen.
  • Heimeeksamen (HJ), tel 100/100 av karakteren, karakterregel A-F.

Eksamenssvara skal alltid utarbeidast av kandidaten sjølv. Å generere oppgåvesvar ved hjelp av ChatGPT eller liknande kunstig intelligens og levere dei heilt eller delvis som eigne svar, er å rekne som fusk.

For meir informasjon om ChatGPT eller liknande kunstig intelligens, samt kjeldevising, ureglementert samarbeid og plagiering: Sjå Retningslinjer for eksamenskandidatar ved Nord universitet - rektorvedtak 16.05.23 www.nord.no/student/eksamen