Kortere studier
Kristendom, religion, livssyn og etikk
Nett
Få undervisningskompetanse i KRLE-faget i skolen. Studiet gir en innføring i verdensreligionene og filosofi, livssyn og etikk.
Om studiet
Studieprogrammet dekker KRLE faget i skolen og gir undervisningskompetanse. Det gir en innføring i de levende verdensreligionene samt fagene filosofi, livssyn og etikk.
Hva kan du jobbe som?
Emnet gir kompetanse for undervisning i grunnskolen i KRLE
Emnet er også aktuelt for arbeid med barne- og ungdomsarbeid, hvor barnegrupper er sammensatte men hensyn til livssyn og kultur
7 nettbaserte samlinger og en obligatorisk ekskursjon til Trondheim
Generell studiekompetanse eller realkompetanse.
Del 1: Kunnskap
Kandidaten:
- Har kunnskap om læreplanen i skulen og utviklinga av religions- og livssynsfaget.
- Har kunnskap om ulike didaktiske tilnærmingar i skulefaget
- Har kjennskap til kunnskapsgrunnlag og forskingstradisjonar i faget.
- Har kunnskap om tekstar, forteljingar, høgtider, lære, ritual og andre praksisar i ulike religionar, og korleis dette blir brukt i undervisninga i skulen.
- Har kunnskap om lære, ritual og etikk i livssynshumanismen.
- Har kunnskap om pluralisering, sekularisering og religions- og livssynskritikk som bakgrunnsorientering for andre delar av faget.
Ferdigheiter:
Kandidaten:
- Har planlagt, gjennomført og vurdert KRLE-undervisning
- Har prøvd ut varierte arbeidsmåtar som integrerer de grunnleggjande ferdigheitene.
- Kan identifisere utfordringar knytte til korleis skulen og elevane møter livssynsmangfald og etisk mangfald
- Har samarbeidd med elevar, kollegaer, føresette og aktørar i lokalsamfunnet.
Generell kompetanse
- Kan drøfte kva religion og livssyn kan ha å seie for den enkelte og for samfunnet.
- Kan reflektere over kva det inneber å vere KRLE-lærar
- Kan reflektere kritisk over skulefaget
Del 2
Kunnskap
Kandidaten:
- Har kunnskap om didaktiske utfordringar som er spesielle for faget.
- Har meir omfattande kunnskap om didaktiske tilnærmingar til skulefaget og forskingstradisjonar i skulefaget og studiefaget.
- Har kunnskap om tekstar, forteljingar, høgtider, lære, ritual, estetikk og andre praksisar innanfor kristendommen.
- Har kunnskap om eit utval kristne kyrkjesamfunn
- Har kunnskap om kristendommens historie med vekt på tida etter reformasjonen, og arbeid med historiske emne i skulen.
- Har kunnskap om filosofiens historie, med vekt på nyare tid, og om utfordringar knytte til arbeidet med filosofiske problemstillingar i skulen.
- Har kunnskap om grunnlagsetikk og grunnlagsetikkens rolle i arbeidet med etiske problemstillingar.
Ferdigheiter
Kandidaten:
- Kan planlegge, gjennomføre og vurdere KRLE- undervisning i faget som grunnlag for elevretta vurdering.
- Kan bruke varierte arbeidsmåtar som integrerer dei grunnleggande ferdigheitene.
- Kan nytte etiske grunnlagsteoriar på emne frå profesjonsetikken og på elevorientert områdeetikk.
- Kan handtere utfordringar knytte til korleis skulen og elevane møter livssynsmangfald og etisk mangfald.
- Kan leie filosofiske samtalar.
- Kan samarbeide med elevar, kollegaer, føresette og aktørar i lokalmiljøet.
Generell kompetanse
Kandidaten:
- Kan drøfte kva religion og livssyn kan ha å seie for den enkelte og samfunnet.
- Kan grunngjeve synspunkt på kva det inneber å vere KRLE-lærar.
- Kan gjere greie for og ta stilling til etiske spørsmål om gjeld skulen og elevane.
- Kan reflektere kritisk over skulefaget og vidareformidle forsking om barn, religion og livssyn
Utover semesteravgift og pensumlitteratur forutsettes det at studenten disponerer en bærbar datamaskin.