Karin Stoll
Førstelektor
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
Karin Stoll (Diplombiologist Friedrich Aleksander Universität Erlangen/Nürnberg, Germany) is an associate professor in Natural Science Education at the Faculty of Education and Arts at Nord University. She has elaborated a strategy for teaching natural science interdisciplinary, art based and place based. Her research focuses on In-depth learning, outdoor education and Education for Sustainable Development (ESD) in the Arctic region. She was member of the national board for developing core elements for the new natural science curriculum for primary and secondary education in Norway.
Email: karin.stoll@nord.no
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1209-5177
Barnehagelærerutdanning: Natur, helse og bevegelse naturfag, samisk perspektiv og utdanning for bærekraftig utvikling.
Master i grunnskolelærerutdanning naturfag: biologi, kjemi, geofag, didaktikk, utdanning for bærekraftig utvikling, begynneropplæreing i naturfag.
Master i grunnskolelærerutdanning: tverrfaglig prosjektarbeid innen stedbasert og helsefremmende læring som Bjørekeneverprosjekt Snøprosjekt Prosjekt " Å skrike med Munk" Prosjekt " Organismer i fjæåresonen" " Marin søppel - prosjekt" .
Master i
1-7, masteremnet begynneropplæring: tverrfaglig prosjekt om den samiske stjernehimmelen.
Master i grunnskolelærerutdanning, masteremnet vitenskapsteori: kvalitativ og kvantitativ metode, feneomeologisk forskningsmetode, art based resaerch.
Vitenskapsteori for FoU studenter.
Veiledning på FoU og Masternivå i grunnskolelæerutdanning
Masterfagansvarlig naturfag, campus Nesna
Internasjonal phd kurs " Living in the Landscape" (10stp): undervisning om landskapsøkologi og landskapsgeologi og veiledning av studentprosjekter.
Internasjonal veiledning av studentoppgaver i CANOPY-prosjektet.
Viderutdanningskurs for lærere " Kulturspor i landskapet" (10 stp) interreg prosjekt: stedsbasert læring, kulturspor i et økologisk perspektiv, samisk perspektiv.
Viderutdanningskusrs for ansatte i turistbransjen, interreg prosjekt " På vandring i kulturlandskap" : undervisning om geologi, stedsbasert turisme, bærekraftig turisme.
se cristin og forskergruppe Stedsbasert læring og utdanning for bærekraftig utvikling (nord.no).
2023
Living in the Landscape 2021 - Kunstbasert arktisk økokultur i et online samarbeidsprosjekt 2023, FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk: Volum 16 Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Hoffman, Gary David; Rosø, Anne Mette Bjørnvik
2022
2021
Education for Sustainable Development in the Arctic: - Experiences from a Marine Debris Project
Relate North: Distances 2021, InSEA Publications: s. 152-174 Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2019
Starry Sky – Sami Mythology:
Inspiration for Collaborative
Artistic Expressions and Learning Relate North : collaborative art, design and education 2019, s. 14-39 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
2018
"Sjøuhyret" - Beskrivelse og evaluering av et tverrfaglig undervisningsopplegg om marin forsøpling i lys av utdanning for bærekraftig utvikling. Science competencies for the future: Proceedings of the 12th Nordic Research Symposium on Science Education. June 7th-9th 2017 Trondheim, Norway 2018, s. 81-90 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Organisms, Land Art and In-Depth Learning Relate North, Practising Place, Heritage, Art & Design for Creative Communities 2018, Lapin Yliopisto: s. 176-187 Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
2017
Sea Monsters Conquer the Beaches: Community Art as an Educational Resource. A marine debris project Handbook of Arts-Based Research 2017, Guilford Press: s. 455-476 Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
2015
Tverrfaglig snøprosjekt i lærerutdanningen Det utvidete læringsrommet 2015, Fagbokforlaget: s. 203-225 Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
2014
Birch Bark - Sustainable material in an authentic outdoor classroom Relate North 2014: Engagement, Art and Representation 2014, Lapin Yliopisto: s. 146-168 Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2013
The Abominable Snowman: Snow-sculpting as an interdisciplinary project in Norwegian teacher education Cool: Applied Visual Arts in the North 2013, s. 158-166 Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2024
Stedsbasert verkstedarbeid i lærerutdanningene 2024, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Hvordan møte kravet om en mer relevant lærerutdanning?
2024, Khrono.no: Bratteng, Sylvi Irene; Gårdvik, Mette; Knutsen, Oddbjørn; Nordnes, Renate Karin; Rosø, Anne Mette Bjørnvik; Stoll, Karin
Hvordan møte kravet om en mer relevant lærerutdanning? 2024, Utdanningsnytt.no: Bratteng, Sylvi Irene; Gårdvik, Mette; Knutsen, Oddbjørn; Nordnes, Renate Karin; Rosø, Anne Mette Bjørnvik; Stoll, Karin
Stallo, Sarvvis og Čuoigit
Tverrfaglig arbeid med samisk mytologi i lærerutdanningene 2024, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sami Starry Sky 2024, Gårdvik, Mette; Hoffman, Gary David; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sustainable portraits | Sustainable portraits, postcards | 2024, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sustainable portraits, postcards | Sustainable portraits, postcards | 2024, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Organisms in the Tidal Zone - Education for Sustainable Development 2024, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
How to Cope with Marine Debris in the Arctic Region. Experiences from a Marine Debris Project Carried out with Pupils and Teacher students 2024, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Fieldwork: Beach cleanup and Ekoart as a method for promoting action skills in education for sustainable development.
- Practical implementation in the beach zone
- Post in your local environment through social media
- The emotional aspect
2024, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Vinje, Pål
2023
Understanding Landscape through the Interconnection of Different Forms of Knowledge. Three examples from Living in the Landscape 2021 2023, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Understanding landscape through interconnection between different forms of knowledge 2023, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Nordic Connections: Learning from the past to shape the future 2023, Permar, Roxane; McDonald, Finlay; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Understanding the Forest Landscape in Arctic and Subarctic Regions through the Interconnection of Different forms of Knowledge 2023, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Art, education, community, and identities in a multi-cultural and Sámi perspective 2023, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Arctic Art and Craft 2023, Art, Community, and Identities in the Arctic – Best Practices for Children, Young People, and Families.: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Campfire Coffee on Saltfjellet 2023, Gårdvik, Mette; Hoffman, Gary David; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Arctic Art and Craft I 2023, Art, Community, and Identities in the Arctic – Best Practices for Children, Young People, and Families.: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Querinis vindu - et undervisningsprosjekt 2023, Forskningsdagene 2023: Klausen, Ann Kristin; Lerdalen, Grete Julie; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Crossing borders with a spotlight on plankton 2023, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Ecology under the Microscope - Connecting to tiny organisms of fundamental importance through drawing 2023, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Crossing borders with spotlight on plankton 2023, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Havet under lupen - å utforske og begripe plankton gjennom tegning 2023, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Living in the Landscape 2021 - Kunstbasert arktisk økokultur i et online samarbeidsprosjekt 2023, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Hoffman, Gary David; Rosø, Anne Mette Bjørnvik
2022
Bærekraftig Turisme På vandring i kulturlandskap : Finn og formidle kulturminner 2022, s. 10-21 Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Berntsen, Knut
Living in the Landscape 2022. Workshop and seminar at phd- and masterlevel 2022, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Forskningsopphold med undervisning. International teaching project about marine litter. Comparative study 2022, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Tverrfaglig undervisningsopplegg og workshop om dinosaurer 2022, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Hjertet i en naturfaglig og kreativ skapende kontekst. Arbeid med disseksjon og leireforming. 2022, Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Utdanning for bærekraftig utvikling (UBU) – affektivitet og skapende arbeid i møte med krevende problemstillinger 2022, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Havet under Lupen. Seminar og workshop om plankton i havet 2022, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Utdanning for bærekraftig utvikling med fokus på marin forsøpling. 2022, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Undervisnings-prosjekt Den samiske stjernehimmel. Tverrfaglig, stedsbasert, utforskende og praktisk estetisk. Wokshop og seminar 2022, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
How to Cope with Marine Debris in the Arctic Region: Experiences from a Project Carried out with Pupils Living on Islands in rural Alaska & Northern Norway 2022, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Living in the Landscape (LiLa) 2021 - et online tverrfaglig og internasjonalt møte i det nordiske Arktis 2022, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Stedsbasert turisme På vandring i kulturlandskap : Finn og formidle kulturminner 2022, s. 29-35 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
In depth learning in Natural science. Professionalism or interdiciplinarity 2022, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Northern Exchange. Education for Sustainable Development - Marine Litter. 2022, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Education for Sustainable Development in the Arctic: Experiences from a Marine Debris Project 2022, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
The Significance of Arts and Crafts in Education for Sustainable Developement 2022, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Marin forsøpling som tema innen utdanning for bærekraftig utvikling i lærerutdanningene. 2022, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
2021
Traces of everyday extremes 2021, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Praktisk estetiske læringsformers rolle i undervisning om de tre tverrfaglige temaene i fagfornyelsen - eksempler fra prosjekt med naturfag og kunst og håndverk 2021, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Den samiske stjernehimmelen, undervsining i grunnskolen 2021, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Den samiske stjernehimmelen - en ressurs for tverrfaglig og stedsbasert læring i friluft 2021, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Utforskende og kreativt skapende arbeidsformer i digital undervisning 2021, Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Rosø, Anne Mette Bjørnvik
Regionsamling i den naturlige skolesekken for regionen Troms og Finnmark 2021, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Interdisciplinary Projects in Teacher Education at Nord University, in the Landscape of Helgeland 2021, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Grass Shoes - A Walk in Landscapes 2021, Stoll, Karin
Utdanning for bærekraftig utvikling – en innføring.
Fagforedrag og workshop. 2021, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Everyday extremes in print 2021, Relate North 2021 Everyday extremes: Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
På forskerføtter i kulturminnenes rike 2021, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
CHIBS - Interdisciplinary Projects in Teacher Education at Nord University Nesna Norway
2021, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Utdanning for bærekraftig utvikling (UBU) – affektivitet og skapende arbeid i møte med krevende problemstillinger 2021, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2020
Presentation of Nord University in an Interreg Baltic Sea Seminar 2020, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Regionsamling for den naturlige skolesekken. Videreutdanningsseminar om UBU for deltakende skoler 2020, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Regionsamling i den naturlige skolesekken. Seminar for deltakerskoler. Regionene Nordre delen av Trøndelag og Nordland, Troms og Finnmark 2020, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Nergård, Tone
Reisebrev fra øya St.Paul 2020, FORM: Volum 1 s. 22-23 Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Organismer i fjæresonen. Tverrfaglig undervisningsprosjekt for elever fra 3 og 4. trinn. 2020, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Arts and Handicraft in Education for Sustainable Development: Experiences from a Project about Marine Debris 2020, Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
2019
Creative and Inquiry based Learning about Plastic Pollution in the Arctic. A teaching program for 4. and 5. grade students 2019, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Creative and Inquiry based Learning about Plastic Pollution in the Arctic. A teaching program for 6. and 7. grade students 2019, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Starry Sky - Sami Mythology as Inspiration for Contemporary Artistic Expressions 2019, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Drawing - Students Expressions and Understanding About Marine Litter 2019, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Three Birch Bark Containers, New stories of and endangered Tradition 2019, Relate North 2019 Tradition & Innovation in Art & Design Education: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Bjørk og bjørkebark Kulturlandskapet som undervisningsarena 2019, s. 166-171 Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Stedsbasert læring Kulturlandskapet som undervisningsarena 2019, s. 101-117 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Kjelen, Hallvard Andre
Den samiske stjernehimmelen Kulturlandskapet som undervisningsarena 2019, s. 160-163 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Med snø som byggemateriale Kulturlandskapet som undervisningsarena 2019, s. 198-199 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Plastikk som nåtidens kulturspor Kulturlandskapet som undervisningsarena 2019, s. 212-221 Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Kokegrop Kulturlandskapet som undervisningsarena 2019, s. 208-209 Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
New Species 2017 2019, Transactions and impulsions exhibition: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Utforskende arbeid med mikroplast.
Workshop for elever fra Grane ungdomsskole (8. og 9. trinn) 2019, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
The Sami Starry Sky. A interdiciplinary teaching program for High School students. 2019, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Marine debris and micro plastic in the Arctic. A interdiciplinary teaching program for 2. and 3. graders. 2019, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Workshop about Marine Debris in Preschool. 2019, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Utdanning for bærekraftig utvikling i barnehagen. Fagdag for barnehagelærere, Nord Helgeland og Salten. 2019, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Den naturlige skolesekken. Regionsamling for lærere i nordre del av Trøndelag, Nordland, Troms, Finnmark og Svalbard 2019, Nergård, Tone; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Inquiry based and creative learning about plastic pollution in the Arctic. A teaching program for 6. and 7. grade students 2019, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Den naturlige skolesekken - utdanning for bærekraftig utvikling i praksis. 2019, Nergård, Tone; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Den samiske stjernehimmelen i et tverrfaglig undervisnigsperspektiv 2019, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2018
Fagdag for Barnehagene; Tema: "Marin Forsøpling" 2018, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Hoffman, Gary David
Den samiske stjernehimmelen - et tverrfaglig undervisningsopplegg med kunst og håndverk og naturfag 2018, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, W. S.
Gjenbruk og søppelskulptur - undervisningsopplegg for elever fra 3. klassetrinn. Kultur og miljø er sant: Ta vare på jorda vår!
2018, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Undervisning for bærekraftig utvikling med tema marin forsøpling. Undervisningsopplegg på ungdomstrinnet, 2 dager. 2018, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Workshop om marin forsøpling 2018, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Den Samiske Stjernehimmelen, workshop Kulturspor i Landskapet 2018, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Et middel mot "Sjømonster" 2018, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Vatne, Mariann
Den Gode Lærer 2018: Sjøuhyret på Helgeland - et tverrfaglig prosjekt om marin forsøpling og utdanning for bærekraftig utvikling 2018, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
"Sjøuhyret på Helgeland" - Et tverrfaglig prosjekt om marin forsøpling og utdanning for bærekraftig utvikling 2018, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
"Do not feed the whale" 2018, Relate North 2018: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Starry Night. Sami Mythology as Inspiration for Contemporary Artistic Expressions. 2018, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Bjørk og bjørkenever 2018, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
2017
New Species 2017, Relate North 2017: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Creative Practices of Sustainable Art in the Arctic - Oral Presentation and Workshop 2017, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Din, Herminia
Kysten som læringsarena - Sjøuhyret på Helgeland
Workshop for grunnskolelærere, 2 dager 2017, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Hoffman, Gary David
Sjøuhyret kommer - Forskningsdager 2017 2017, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Bee Hotels – A home for bees, fantasy
and creativity 2017, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret i Nordland - et undervisningsopplegg om marin forsøpling 2017, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Tverrfaglig Fou-arbeid med prosjektet "Sjøuhyret i Nordland" som eksempel 2017, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Hoffman, Gary David
Marin forsøpling 2017, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Kysten som læringsarena: sjøuhyret på Helgeland 2017, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Din, Heminia
Å skape et søppelmonster 2017, Flatval, Ellisiv; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Plastic Pollution in the Arctic: Using Eco Art and Community Art as Action for Change. 2017, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Din, Herminia
Plastic Pollution in the Arctic: Using Community Art as an Agent of Change 2017, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Sjøuhyret - et tverrfaglig undervisningsopplegg om marin forsøpling innenfor utdanning for bærekraftig utvikling 2017, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Mikroplast i havet 2017, Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Marin forsøpling 2017, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Kysten som læringsarena: sjøuhyret på Helgeland 2017, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Hvordan kan man undervise tverrfaglig med marin forsøpling som tema 2017, Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche
Det summer i blomsterbede. Undervisningsopplegg om humler og pollinerende insekter for barnehagen 2017, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
2016
Nasjonale retningslinjer for naturfag i grunnskolelærerutdanningen 1-7 og 5-10 2016, Karlsen, Solveig; Døivoldsmo, Brit; Febri, Maria Immaculata Maya; Jensen, Inger Kristine; Reier-Røberg, Kjetil; Stoll, Karin
Creating Awareness of Ocean Plastic in the Arctic: Using Integrated Art and Natural Science Education Methods as an Agent of Change 2016, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret på Lurøy: et undervisningsopplegg for bærekraftig utvikling med fokus på marin forsøpling, ungdomstrinnet 2016, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Create Awareness of Ocean Pollution in the Arctic: Using Community Art as an Action for Change 2016, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Din, Herminia
Sjømonster på Helgeland, et tverrfaglig undervisningsopplegg om marin forsøpling 2016, Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
2015
Sea Monsters Conquer the Beaches: A Marine Litter Project about sustainability in Kindergartens and Schools in Northern Norway 2015, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Avskyelige snømenn, neverflekking og Land Art i fjæra: Aktive og kreative undervisningsformer i Grunnskolelærerutdanningen 2015, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Sjøuhyret på Helgeland: undervisningsopplegg for 2-4 klasse og 5-7 klasse 2015, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Sjøuhyret på Helgeland: undervisningsopplegg for 4. klasse 2015, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
Sjøuhyret på Helgeland: workshop i miljøbarnehage 2015, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
The Abominable Snowman-Snow Sculpting in Outdoor Teaching 2015, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Snow as Material in Early Childhood Education: for Natural Science Students 2015, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Marine Litter as Material for Site-specific Art 2015, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
The Abominable Snowman-Snow Sculpting in Outdoor Teaching 2015, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sea Monsters 2015, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Global Junk as Site Specific Art 2015, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Sea Monsters 2015, Relate North 2015: Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Avskyelige snømenn og Land Art i fjæra : undervisningformer i grunnskolelærerutdanningen Rapport fra konferansen Forskning i friluft 2015: 27. og 28. januar 2015, s. 181-185 Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Det summer i bærbuskene: undervisningsopplegg for ungdomsskolen 2015, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
Det summer i bærbuskene: undervisningsopplegg for barnehagen 2015, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
Sjøuhyret i Ranfjorden 2015, Museumsutstilling: Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Avskyelige snømenn og Land Art i fjæra.
Undervisningformer i grunnskolelærerutdanningen 2015, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret i Ranfjorden. Bevissthet om det marine miljø. 2015, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
2014
Skal forme i Alaska-snø 2014, Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette
Sjøuhyret på Helgeland 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret på Helgeland 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret på Helgeland 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret på Helgeland 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
“To Scream with the Scream!” An Interdisciplinary Snow Project & Workshop from Nesna University College, Norway 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
From Abominable Snowmen and Munch's "The Scream" to Shore Crabs in the Tidal Zone: Interdisciplinary Projects for Teacher Education in Norway 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Tverrfaglige opplegg i naturfag og kunst og håndverk ved Høgskolen I Nesna 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Fra neverflekking i Neverlidal til Munchs skrik i snø – bruk av kreative og aktive læringsformer i grunnskoleopplæringen 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
The Scream' in Snow. Edvard Munch as inspiration for exemplary education of Norwegian teacher students 2014, Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Organisms in the Tidal Zone through Land Art 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Sjøuhyret på Helgeland 2014, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2013
Stedsbasert undervisning - et hav fullt av muligheter - forskningsdagene 2013, Rana Blad: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Krabbekrøll : forskerkurs/undervisningsopplegg for elever i grunnnskolen 2013, Sørmo, Wenche; Stoll, Karin
Grunnskolelærerutdanning 5-10 ved Høgskolen i Nesna. Ny bachelorutdanning med fokus på stedsbasert, aktiv, mangfoldig og helsefremmende læring 2013, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Stedsbasert undervisning - et hav fullt av muligheter 2013, Rana Blad: s. 12-13 Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Profile work with students of the elementary school teacher education for grades 5-10 : Interdiciplinary projects in arts and handicraft and natural science 2013, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Stedsbasert undervisning - et hav av muligheter 2013, Lofotposten: Sørmo, Wenche; Stoll, Karin; Gårdvik, Mette
Never (Norwegian = birch bark) - Cultural material in an interdisciplinary outdoor classroom 2013, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
'Never'-Land: Old Traces, New Spaces 2013, Relate North: Engagement, Art and Representation : Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Et hav fullt av muligheter 2013, Avisa Nordland: Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
2012
Det summer i blomsterbedet. Undervisningsopplegg for barnehager om økologiske sammenhenger i naturen 2012, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
Det summer i blomsterbedet. Undervisningsopplegg for barnehager om økologiske sammenhenger i naturen 2012, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
From Abdominal Snowmen and Munch's "The Scream" to Shore Crabs in the Tidal Zone. Interdisciplinary Projects in Teacher Education at Nord University, Nesna Norway 2012, Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche
Arts & Handicraft and Natural Science in Interdisciplinary Projects. Examples from Teacher Education at Nord University, Campus Nesna 2012, Sørmo, Wenche; Gårdvik, Mette; Stoll, Karin
2011
Insekthotell – en port inn til økologisk forståelse 2011, Tveraabak, Unn; Stoll, Karin
Insekthotell føraktivitet : opplegg med barn i Nesna studentbarnehage 2011, Tveraabak, Unn; Stoll, Karin
Insekthotell føraktivitet : opplegg med elever i 4. klasse ved Nesna skole 2011, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
Bygging av insekthotell: foredrag/praktisk arbeid med nettverksgruppe for friluftsliv 2011, Tveraabak, Unn; Stoll, Karin
Insekthotell etteraktivitet : opplegg med elever i 4. klasse ved Nesna skole 2011, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
Insekthotell etteraktivitet : opplegg med barn i Nesna studentbarnehage 2011, Tveraabak, Unn; Stoll, Karin
Insekthotell føraktivitet : opplegg med elever i 5. og 6. klasse ved Halsa skole i Meløy 2011, Stoll, Karin; Tveraabak, Unn
Insekthotellet : seminar med lærere på Nesna 2011, Tveraabak, Unn; Stoll, Karin
2010
Ledig bolig for ville bier! : Forskningsdagene 2010 2010, Tveraabak, Unn; Stoll, Karin