Sondre Arntzen Lomsdal
Universitetslektor
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag
Kompetanseområder
Physic education, Sports, Physical education teacher, Physical education£ Sports science and Outdoor education Division
Bakgrunn:
Mastergrad i Kroppsøving
Har jobbet som lærer i videregående skole og grunnskolen
Fra høsten 2019: Ph.D i profesjonsvitenskap med tema:
Innføring av daglig fysisk aktivitet i ungdomsskolen: Læreres perspektiver og strategier
Underviser i:
Lektorutdanning i Kroppsøving og Idrettsfag
Kroppsøving
Idrett
2022
Norwegian Secondary School Teachers’ Reflections on Models for Physical Activity During Schooltime: A Longitudinal Intervention Study 2022, Frontiers in Education: Volum 7 Lomsdal, Sondre Arntzen; Lyngstad, Idar; Lagestad, Pål Arild
Qualification, socialization, and subjectification: a discussion of the purpose of daily physically active learning through the lens of secondary school teachers 2022, Sport, Education and Society: Lomsdal, Sondre Arntzen; Lyngstad, Idar; Lagestad, Pål Arild
Equalisation of Children‘s Various Levels of Physical Activity Using Increased Physical Activity at School Among Ninth Graders 2022, Frontiers in Public Health: Volum 10 Lomsdal, Hege Hov; Lomsdal, Sondre Arntzen; Lagestad, Pål Arild
Teachers’ perceptions of barriers related to implementation of daily physical activity in secondary school: Academic pressure and the need for new competence 2022, Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies: Volum 115 Lomsdal, Sondre Arntzen; Lyngstad, Idar; Lagestad, Pål Arild
2021
Interessebasert kroppsøving Kroppsøving, læreren og eleven. Pedagogiske emner og forskningsinnsikter 2021, Fagbokforlaget: s. 141-156 Lomsdal, Sondre Arntzen; Skjesol, Knut; Ulstad, Svein Olav
2018
Økning av timetallet, bruk av aldersblanding og valgmuligheter i kroppsøving 2018, Skjesol, Knut; Ulstad, Svein Olav; Lomsdal, Sondre Arntzen