Vesterålen

Vesterålen er vårt nordligste studiested, og «hurtigrutebyen» Stokmarknes er en lun og hyggelig ramme for dine studier.

Vakre Vesterålen er et øydistrikt lengst nord i Nordland, og rett nordøst for Lofoten. Øyene i Vesterålen er bundet sammen med broforbindelser og har også fergefri forbindelse til fastlandet.

Studiestedet ligger i Stokmarknes i Hadsel kommune, i Hurtigrutens hus.

Bygningsfasade med logo av Nord universitet. Foto.

Opplev Vesterålen

• Stokmarknes er administrasjonssenteret i Hadsel kommune og er en av to byer i Vesterålen. Stokmarknes er hurtigrutas hjemsted, og Hurtigrutemuseet ligger rett ved hurtigrutekaia.

Hurtigrutens hus er et allsidig kulturhus der du kan gå på kino, konserter, teater, foredrag og konferanser.

Vesterålen byr på flotte naturopplevelser, og er blant annet et av de beste stedene i verden for å oppleve hval.

Mer om Hadsel og Vesterålen:

• Fylkesvei 82 gå​r forbi Stokmarknes mellom Melbu og Sortland. Stokmarknes har også flyplass.

Studiestedet er i Hurtigrutens hus i sentrum av Stokmarknes.