Helseberedskap og akutt behandling

Faggruppen har et særlig ansvar for å drive kunnskapsutvikling innen akutt behandling og utvikling av tjenester særlig for spesialist helsetjenesten og kommunale akutte helsetjenester.

Faggruppen har også et ansvar for å sikre at fakultetets studenter har oppdatert kunnskap innen krise og beredskap, her forstått som helseberedskap.

Bachelor i paramedisin og master i spesialsykepleie tilhører denne faggruppen, samt emner knyttet til anatomi og fysiologi ved bachelor i sykepleie.​

Faggruppeleder: Maria Strandås

Forskningsgrupper

• Forskningsgruppeleder: Kari Ingstad

Les om forskninggruppa

• Forskningsgruppeleder: Erik Waage Nielsen

ANILAB driver translasjonsforskning på inflammasjon. Forskningsgruppen består av leger og helsepersonell i aktiv tjeneste, som har spisskompetanse på avanserte immunologiske metoder. Gruppen har et bredt internasjonalt kontaktnett, og studerer relevante, kliniske problemstillinger i en velfungerende dyrelab.

Forskningsprosjekter

• RescueDoppler er et ultralydapparat på størrelse med et plaster som festes på halsen.

Les mer om RescueDoppler