north2north

Utvekslingsprogram som gir studenter mulighet til å studere i ulike deler av Nordområdene.

Gjennom studier på universiteter og høyskoler i den sirkumpolære verden, får studenter en sjanse til å bo og leve i en annen del av det globale nord.

• Canada, Danmark, Finland, Færøyene, Frankrike, Grønland, Island, Norge, Storbritannia, Sverige, USA

Se oversikt over læresteder

• Max NOK 20 000 per semester.

Stipend tildeles vanligvis de som reiser på utveksling til Færøyene, USA (Alaska) og Canada.

1. Fyll ut Nord universitets søknadsskjema om utveksling innen søknadsfristen 20. januar.
    2. Internasjonalt kontor vil gi informasjon hvis du kvalifiserer til å søke om stipend.
    3. Du vil motta et ID - nummer som skal brukes til å søke om north2north stipend hos UArctic.
      I søknaden må du legge ved 1) Motivasjonsbrev​2) Karakterutskrift på engelsk

Søknadsfrist: 25. februar.