Søk på tidsskrift i Kanalregisteret

Godkjente publiseringskanaler indekseres i Kanalregisteret til HK-dir. Her kan du også søke etter open access-tidsskrift og tidsskrift som inngår i Nords publiseringsavtaler.

Generell veiledning: Hvordan søke i Kanalregisteret til HK-dir

Søkesida i Kanalregisteret: Bytte til avansert søk. Skjermbilde

• Bytt til avansert søk
Kanalregisteret: Vindu for avansert søk. Skjermbilde

1. Under Grunnleggende informasjon: Velg ditt fagfelt i NPI Fagfelt
  2. Nivå: Velg "Alle" eller "Godkjent nivå 1" eller "Godkjent nivå 2"
  3. Under Åpen tilgang: Velg
    1. "DOAJ: Indeksert" for å finne rene open access (OA)-tidsskrift
    2. "Avtale: Avtale" for å finne tidsskrift som inngår i en nasjonal publiseringsavtale
    3. eller la feltet stå tomt på begge to
  4. Klikk "Søk"

På HK-dirs nettside finner du en detaljert forklaring på søkefeltene.

• Gå til søkesida for godkjente publiseringskanaler i Kanalregisteret til HK-dir og bytt til avansert søk.
    • Velg et NPI fagfelt og ev. "Godkjent nivå 1" eller "Godkjent nivå 2".
    • Velg "Indeksert" i DOAJ for å søke etter rene OA-tidsskrift. Når et tidsskrift er registrert i DOAJ, kan du søke Nords OA-fond om støtte og få dekket publiseringsavgiften.
    • Du får opp ei treffliste som passer med de valgte kriteriene.
    Avansert søk i Kanalregisteret: Finne rene OA-tidsskrift / tidsskrift som er indeksert i DOAJ. Skjermbilde

• Ved å klikke på et av treffene, vil du få fram all informasjon om dette tidsskriftet. Dette inkluderer en lenke til tidsskriftet i DOAJ.

Kanalregisteret: Informasjon på tidsskriftnivå, inkl. lenke til tidsskriftet i DOAJ. Skjermbilde
    • Velg et NPI fagfelt og ev. "Godkjent nivå 1" eller "Godkjent nivå 2".
    • Velg "Avtale" under Avtale for å søke etter tidsskrift som inngår i en OA-publiseringsavtale.
    • Du får opp ei treffliste som passer med de valgte kriteriene.
    Avansert søk i Kanalregisteret: Finne tidsskrift som inngår i en publiseringsavtale. Skjermbilde

• Ved å klikke på et av treffene, vil du få fram all informasjon om dette tidsskriftet. Dette inkluderer informasjon om at tidsskriftet er inkludert i en publiseringsavtale.
    • Klikk "Vis [+]" for å se om Nord universitet er med i avtalen. Dersom Nord universitet deltar i avtalen, finner du detaljert informasjon på vår nettside om publiseringsavtalen. Der finner du også lenke til tittellister for hvert forlag. Merk at det kan være feil i Kanalregisteret; du bør derfor alltid dobbeltsjekke om ditt valgte tidsskrift er inkludert i tittellista!
    • NB: Merk at forlagsinformasjonen i Kanalregisteret ikke alltid er oppdatert. Du kan derfor oppleve at det er oppgitt ulike forlag under "Grunnleggende informasjon" og publiseringsavtalen. Vanligvis er opplysningen om publiseringsavtalen korrekt.
    Kanalregisteret: Informasjon på tidsskriftnivå, inkl. informasjon om publiseringsavtalen og deltakende institusjoner. Skjermbilde