Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)
Historisk teori, metode og didaktikk
HI124LS
Gjeldende emnebeskrivelse (sist oppdatert 2024/25)

Historisk teori, metode og didaktikk

HI124LS
Kurset gir ei elementær innføring i historisk teori, metode, historiografi og didaktikk. Målet med kurset er å øve studentane opp til ei kritisk haldning til historiefaget, og å gi dei innsikt i grunnlagsproblema historikaren står overfor når han/ho driv forsking og formidling av historie. Formidlingsdelen tar sikte på å skape refleksjon om historiebruk. Her inngår det ein obligatorisk praksis som anten er knytt til didaktisk klasseromsformidling, museums-/webformidling, arkiv-/kjeldestudie eller historiske minne.
Kurset gir ei elementær innføring i historisk teori, metode, historiografi og didaktikk. Målet med kurset er å øve studentane opp til ei kritisk haldning til historiefaget, og å gi dei innsikt i grunnlagsproblema historikaren står overfor når han/ho driv forsking og formidling av historie. Formidlingsdelen tar sikte på å skape refleksjon om historiebruk. Her inngår det ein obligatorisk praksis som anten er knytt til didaktisk klasseromsformidling, museums-/webformidling, arkiv-/kjeldestudie eller historiske minne.
Emnet er kun åpent for studenter i Lektorutdanning i samfunnsfag.

Kunnskaper

  • Studenten skal ha kunnskap om og forståing for grunnleggande teoretiske og metodiske premiss for historiefaget.
  • Studenten skal kjenne til sentrale omgrep brukt i moderne historiografi.
  • Studenten skal ha kunnskap om kjeldekritikk i historievitskapen.
  • Studenten skal ha kunnskaper om og forståelse av grunnleggende premisser for å undervise i historie.

Ferdigheter

  • Studenten skal vise evne til å drøfte teoretiske og metodiske spørsmål både skriftleg og munnleg.
  • Studenten skal kunne utøve historifagleg kjeldekritikk og kunne reflektere over historieforklaringar.
  • Studenten skal kunne delta i eit fagleg fellesskap gjennom kollokvie/seminar der historierefleksjon foregår.
  • Studenten skal kunne skrive korte tekstar kring historieteoretiske problemstillingar med tilhørande rettleiing, for å øve seg opp i ein akademisk kultur.
  • Studenten skal kunne reflektere over undervisning og undervisningsmetoder for historiefaget.

Generell kompetanse

  • Studenten skal vise evne til å sette seg inn i teoretisk orientert faglitteratur, og gjøre greie for teoretiske og metodiske forhold i eigne skriftlege arbeid.
  • Studenten skal få forståing for korleis akademisk ordskifte i historiefaget går føre seg.
  • Studenten skal kjenne hovudtrekka i det moderne historiefagets historiografi.
  • Studenten skal kunne diskutere fagdidaktiske spørsmål.
Ingen kostnader utover semesteravgift og pensumlitteratur.
Obligatorisk for Lektorutdanning i samfunnsfag.
Forelesninger, kollokvier, muntlige presentasjoner, skriving, medstudentvurdering og oppgaveløsning.
Årlige evalueringer som inngår i universitetets kvalitetssikringssystem.

- Obligatorisk deltakelse (OD) - 75 % på kollokvier eller seminarer. Teller 0/100 av karakteren. Vurderes godkjent / ikke godkjent.

- Obligatorisk deltakelse 2: Seminar om barn og unge i vanskelige livssituasjoner

- To arbeidskrav, hvert på tre sider. Teller 0/100 av karakteren. Vurderes godkjent / ikke godkjent.

- Muntlig eksamen. Karakterregel A-F.

Eksamen kan besvares enten på norsk, et annet skandinavisk språk, eller på engelsk.

Blyant, penn, linjal, enkelt kalkulator og tospråklige ordbøker.