Prinsipper for prestasjonsutvikling, psykologi
Kunnskap
Studenten:
- Har kunnskap om sammenhengen mellom sentrale treningsprinsipp for utvikling og individuelle og kollektive psykologiske faktorer i ulike idretter
- Kjenner til psykologiske perspektiv og teorier som kan belyse relevante praktiske problemstillinger i idretten
- Kjenner til forskning og empiri om hvordan treningsprinsippene kan brukes for prestasjonsutvikling innen sentrale psykologiske faktorer.
- Kjenne til forskning og empiri om talent
Ferdighet
Studenten:
- Kan anvende og forstå prinsipper for prestasjonsutvikling relatert til psykologi
- Kan finne, vurdere og henvise til relevant fagstoff for å belyse en problemstilling
Generell kompetanse
Studenten:
- Kan utveksle synspunkter og erfaringer med bakgrunn i fagområdet treningsprinsipper og psykologi.
Obligatorisk emne
Teoriemne
Samlet vurdering
Skriftlig skoleeksamen, 4 timer. Karakteruttrykk: A-F. Teller 100/100 av karakter i emnet.
Arbeidskrav.
Tre skriftlige/praktiske arbeidskrav vurderes til godkjent/ikke godkjent. Alle arbeidskrav må være godkjent for å få endelig karakter i emnet. Teller 0/100 av karakter i emnet.
Obligatorisk deltakelse i all undervisning 80 %.
Obligatorisk deltagelse vurderes til godkjent/ikke godkjent. Obligatorisk deltagelse må være godkjent for å få endelig karakter i emnet. Teller 0/100 av karakter i emnet.
Penn, linjal, og inntil 2 stk tospråklige ordbøker
Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk.