Digitale medier og instruksjonsdesign
Kunnskaper
Ved gjennomført studium skal studenten;
- ha kunnskap om hvordan instruksjonsdesign kan støttes ved utnyttelse av visuelt språk
- kjenne til teori knyttet til multimodalitet og multimedialæring
Ferdigheter
Ved gjennomført studium skal studenten;
- kunne designe og utvikle egne multilodale læringsressurser ved bruk av digitale verktøy
- kunne knytte teorier rundt multimodalitet og multimedialæring til egen opplæringsvirksomhet
- kunne kommunisere budskap effektivt ved bruk av relevante visuelle virkemidler
Generell kompetanse
Ved gjennomført studium skal studenten;
- kune designe opplæring og instruksjon som integrerer multimodale ressurser for å støtte instruksjonsfunksjoner
- kunne produsere og redigere egne digitale læringressurser ved behov i aktuelle faglige situasjoner
Studiet er nettbasert og har ingen fysiske eller virtuelle samlinger. Deltagelse i studiet er uavhengig av krav om oppmøte eller synkron deltakelse. Studenters framdrift blir veiledet i forhold til prosesser knyttet til arbeidskrav. Informasjon og kunnskapsbygging organiseres ved hjelp av LMS (digital læringsplattform) og Internett.
LMS Canvas fungerer som høgskolens klasserom på nett. Mappevurdering står sentralt i studiet og studentenes eget arbeid. Studiet vektlegger aktiv kommunikasjon studentene i mellom, og mellom studenter og forelesere. I noen tilfeller vil samarbeid i team kunne bli vektlagt, men individuelt ansvar for arbeidskrav er formalisert (se retningslinjer for mappevurdering). Sentralt for arbeid med mapper er arbeidskrav som fungerer som milepæler i arbeidet.