Informasjons- og danningsmessige aspekter ved sosiale medier
Kunnskaper
Studenten skal
- forstå funksjoner ved ulike sosiale medier
- forstå betydning av nettverkseffekt
- kjenne til bruk av sosiale medier i opplæringsøyemed
Ferdigheter
Studenten skal
- kunne bygge digital synlighet
- kunne delta aktivt i samarbeid med andre via sosiale medier
- kunne anvende sosiale medier for pedagogisk formål
Generell kompetanse
Studenten skal
- være kritisk og kunne analysere og reflektere over egen bruk av sosiale medier
- vise innsikt i nye egenskaper ved sosial kommunikasjon
- anvende sosiale medier som læringsverktøy
Studiet er nettbasert og har ingen fysiske eller virtuelle samlinger. Deltagelse i studiet er uavhengig av krav om oppmøte eller synkron deltakelse. Studenters framdrift blir veiledet i forhold til prosesser knyttet til arbeidskrav. Informasjon og kunnskapsbygging organiseres ved hjelp av LMS (digital læringsplattform) og Internett.
LMS Canvas fungerer som høgskolens klasserom på nett. Mappevurdering står sentralt i studiet og studentenes eget arbeid. Studiet vektlegger aktiv kommunikasjon studentene i mellom, og mellom studenter og forelesere. I noen tilfeller vil samarbeid i team kunne bli vektlagt, men individuelt ansvar for arbeidskrav er formalisert (se retningslinjer for mappevurdering). Sentralt for arbeid med mapper er arbeidskrav som fungerer som milepæler i arbeidet.