Spillbasert læring
Kunnskaper
Ved gjennomført studium skal studenten;
- Ha kunnskap om pedagogisk potensialet i dataspill
- Ha kunnskap om hvordan enkelt programmeringsspråk kan brukes for å utvikle pedagogisk dataspill
Ferdigheter
Ved gjennomført studium skal studenten;
- Kunne analysere dataspill ut fra læringsteoretiske perspektiver
- Kunne utvikle eget dataspill ved bruk av enkelt programmeringsspråk
Generell kompetanse
Ved gjennomført studium skal studenten;
- Kunne reflektere over relasjoner mellom opplevelsesteknologi og læring
- Kunne utvikle egne digitale læringsressurser i form av dataspill
Studiet er nettbasert og har ingen fysiske eller virtuelle samlinger. Deltagelse i studiet er uavhengig av krav om oppmøte eller synkron deltakelse. Studenters framdrift blir veiledet i forhold til prosesser knyttet til arbeidskrav. Informasjon og kunnskapsbygging organiseres ved hjelp av LMS (digital læringsplattform) og Internett.
LMS Canvas fungerer som høgskolens klasserom på nett. Mappevurdering står sentralt i studiet og studentenes eget arbeid. Studiet vektlegger aktiv kommunikasjon studentene i mellom, og mellom studenter og forelesere. I noen tilfeller vil samarbeid i team kunne bli vektlagt, men individuelt ansvar for arbeidskrav er formalisert (se retningslinjer for mappevurdering). Sentralt for arbeid med mapper er arbeidskrav som fungerer som milepæler i arbeidet.
Alle relevante hjelpemidler tillatt. Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk.