Lærerprofesjonen og profesjonsetikk
KUNNSKAP
Studenten
• har inngående kunnskap om opplæringens verdigrunnlag
• har inngående kunnskap om profesjonsetikk
FERDIGHETER
Studenten
• kan identifisere og drøfte profesjonsetiske spørsmål forankret i etisk teori
• kan ut fra et profesjonsetisk og forskningsbasert kunnskapsgrunnlag legge til rette for et tilpasset og inkluderende læringsmiljø for alle elever
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
• kan kritisk analysere og delta i samfunnsdebatter om utdanningspolitikk• kan ut fra profesjonens verdier og etikk, og på et forskings- og erfaringsbasert kunnskapsgrunnlag argumentere for egen profesjonsidentitet og handling
Sammensatt vurdering- alle delene må være godkjent/bestått før man får karakter i emnet
• Obligatorisk deltakelse (OD) minimum 80%, teller 0/100 av karakteren
• Arbeidskrav (AK): 1 arbeidskrav, teller 0/100 av karakteren, muntlig/skriftlig, individuelt/gruppe, karakterregel: godkjent/ikke godkjent
• Muntlig eksamen (MU): individuell, teller 100/100 av karakteren, karakter A-F
Å generere besvarelse ved hjelp av ChatGPT eller lignende kunstig intelligens og levere den helt eller delvis som egen besvarelse er å regne som fusk.