Yrkesfagleg praksis 1. studieår
Kunnskap
kunnskap om yrkesfaglig bredde i eget utdanningsprogram
kunnskap om yrkesfaglig dybde i eget yrkesområde
kunnskap om etablering av faglige nettverk rettet mot samfunn og arbeidsliv
kunnskap om utvikling av plan for yrkesfaglig praksis
Ferdigheter
kunne kartlegge sentrale yrkesoppgaver med det formål å gjøre de om til læringsoppgaver for elevene i rollen som yrkesfaglærer
se sammenheng mellom de yrkesfaglige spesialiseringsemnene, IKT1029 og ECO1016, og praksis i bedrift
Lede og organisere opplæring og faglig utvikling i yrkesområdet
formidle sentralt fagstoff skriftlig, muntlig og gjennom andre dokumentasjonsformer
kunne dokumentere egen kompetanseutvikling gjennom yrkesfaglig prosessdokument
Generell kompetanse
kunne identifisere relevante faglige og yrkesetiske problemstillinger
kunne arbeide i tråd med gjeldene styringsdokumenter som er relevante for profesjons- og yrkesutøvelsen
Emnet har to skriftlige arbeidskrav (AK) som vurderes godkjent/ikke-godkjent. Ett yrkesfaglig prosessdokument og et refleksjonsnotat som leveres etter hvert semester. Alle arbeidskrav må være godkjent for å få endelig karakter i emnet.
Praksis (PR) vurderes av praksislærer i to praksisvurderinger som bestått/ikke bestått ut fra gjennomføringsevne, delaktighet, egnethet og innsats.